fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

logistyka.rp.pl

Pierwsze kontrole inteligentnych tachografów

Fot. ILT
Producenci tachografów dopiero pracują nad urządzeniami inteligentnymi II generacji, a równocześnie trwają próby urządzeń do ich zdalnego odczytu.

Tachografy smart II generacji staną się obowiązkowe w nowych pojazdach o dmc powyżej 3,5 tony od 21 sierpnia 2023 roku, od 1 grudnia 2024 roku wszystkie użytkowane pojazdy o dmc powyżej 3,5 tony będą musiały być w nie wyposażone. Samochody dostawcze o dmc od 2,5 do 3,5 tony będą musiały je otrzymywać od 1 lipca 2026 roku.

Do przesyłu używane są fale krótkiego zasięgu (DSRC). Tachograf zdalnie prześle informacje pobrane z tachografu, karty kierowcy i porówna dane. W ten sposób mundurowi będą typować z dużym prawdopodobieństwem pojazdy, których kierowcy łamią reguły np. czasu pracy.

Czytaj więcej w: Nowe myto w nowym roku

Holenderski Inspektorat ds. Środowiska Człowieka i Transportu (ILT) ma w próbach systemy trzech producentów. Inspektorat chce zdobyć doświadczenie z tą formą nadzoru w 2021 roku i porówna właściwości systemów w okresie próbnym. Ponadto inspektorzy sprawdzają, które dane odczytywane przez urządzenie DSRC mają znaczenie przy wyborze pojazdów do inspekcji.

Źródło: logistyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA