Reklama
Rozwiń

Za co odpowiada biuro podróży względem klienta

We wzorcu umowy przekazanej przez jedno z biur podróży znalazłem zapis, który wyłącza odpowiedzialność organizatora wycieczki za nieprzewidziane wypadki. Czy taki zapis jest zgodny z prawem – pyta czytelnik.

Publikacja: 12.03.2016 06:00

Za co odpowiada biuro podróży względem klienta

Foto: www.sxc.hu

Abstrahując od tego, że wypadki zwykle są nieprzewidziane, bo jakby dało się je przewidzieć, to można by im także zapobiec, to taki zapis jest generalnie niezgodny z obowiązującymi przepisami. Wypadek, choćby i nieprzewidziany, trzymając się koncepcji przedsiębiorcy, może być przecież spowodowany przez kierowcę autokaru, który wiezie turystów, pilota lub opiekuna grupy, obsługę hotelu, która miała opiekować się turystami. Trudno w takich wypadkach mówić o braku odpowiedzialności biura podróży.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Są kolejne wyniki ponownego przeliczenia głosów. Zyskuje Karol Nawrocki
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Nie będzie umowy o pracę dla adwokatów. Ostra dyskusja na Krajowym Zjeździe
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Konsumenci
Bank odda seniorce pieniądze, choć sama „wpuściła" złodzieja. Przełomowy wyrok