Reklama

Za co odpowiada biuro podróży względem klienta

We wzorcu umowy przekazanej przez jedno z biur podróży znalazłem zapis, który wyłącza odpowiedzialność organizatora wycieczki za nieprzewidziane wypadki. Czy taki zapis jest zgodny z prawem – pyta czytelnik.

Publikacja: 12.03.2016 06:00

Za co odpowiada biuro podróży względem klienta

Foto: www.sxc.hu

Abstrahując od tego, że wypadki zwykle są nieprzewidziane, bo jakby dało się je przewidzieć, to można by im także zapobiec, to taki zapis jest generalnie niezgodny z obowiązującymi przepisami. Wypadek, choćby i nieprzewidziany, trzymając się koncepcji przedsiębiorcy, może być przecież spowodowany przez kierowcę autokaru, który wiezie turystów, pilota lub opiekuna grupy, obsługę hotelu, która miała opiekować się turystami. Trudno w takich wypadkach mówić o braku odpowiedzialności biura podróży.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama