Parkingi w formule partnerstwa publiczno-prywatnego

W projektach parkingowych najczęściej stosowany jest model koncesyjny, w którym wynagrodzenie koncesjonariusza związane jest z prawem do eksploatacji infrastruktury i pochodzi, co do zasady, z opłat od użytkowników.

Publikacja: 09.03.2020 17:45

Parkingi w formule partnerstwa publiczno-prywatnego

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

W ciągu ostatniej dekady stopniowo wzrasta aktywność związana z realizacją przedsięwzięć w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. W 2009 r. zawarto jedynie dwie umowy o PPP o łącznej wartości 9 mln zł, podczas gdy przez kolejne dziesięć lat ich liczba wzrosła do 141 o wartości ok 7,3 mld zł. Zgodnie z aktualnym raportem rynku PPP, do najpopularniejszych sektorów należą sport i turystyka (148 wszczętych postępowań) oraz efektywność energetyczna (54 wszczęte postępowania). Na szczególną uwagę zasługuje również sektor infrastruktury drogowej, w którym w okresie 2009-2019 zainicjowano aż 85 postępowań. W najbliższych latach sektor ten powinien cieszyć się nieustającym zainteresowaniem, bowiem – zgodnie z Bazą zamierzeń inwestycyjnych PPP (www.ppp.gov.pl/baza-zamierzen-inwestycyjnych-ppp/) do realizacji planowanych jest przynajmniej 26 kolejnych postępowań.

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego