Co wyróżnia centra handlowe Unibail-Rodamco-Westfield w porównaniu z innymi obiektami handlowymi w Polsce?

Silna marka i stojąca za nią jakość. Potrafimy wykorzystywać potencjał marki Westfield i adaptować go lokalnie. Inspirujemy się najlepszymi światowymi rozwiązaniami i korzystamy z możliwości, jakie daje nam bycie częścią Grupy. Dotyczy to wszystkich centrów zarządzanych przez Unibail-Rodamco-Westfield, nawet tych, które w nazwie nie noszą marki Westfield. Zarządzamy naszymi obiektami z ogromną pasją, każdy z naszych obiektów traktujemy indywidualnie i z dużą dbałością o szczegóły. Za profesjonalizmem naszych działań stoi myśl o długofalowym rozwoju danego obiektu, począwszy od jego infrastruktury i samego budynku, przez odpowiedni dobór marek, na atmosferze i wydarzeniach w centrum kończąc. Wyróżnia nas to, że koncentrujemy się nie tylko na naszych klientach, ale także na naszych partnerach biznesowych, lokalnych interesariuszach i na budowie samej marki Westfield w Polsce.

Brand Westfield i jakość zarządzanych przez nas obiektów inspirują najemców do tworzenia rzeczy szczególnych, wyróżniających się. Jesteśmy dumni z tego, jak wiele marek wybiera właśnie nasze centra handlowe, aby otworzyć w nich sklepy w najnowszych, często unikalnych formatach czy konceptach. Tak powstała nazwa „House of flagships”, wyróżniająca nasze obiekty. Jest ona rozumiana jako miejsce, w którym pożądane przez klientów marki, decydują się lokować swoje flagowe salony.

W jaki sposób przebiega współpraca ze znanymi i lubianymi w Polsce markami? Co sprawia, że chcą one otwierać swoje nowe sklepy często w wyjątkowej odsłonie, właśnie w obiektach Unibail-Rodamco-Westfield?

Z wieloma najemcami utrzymujemy długoletnie, bardzo dobre relacje. Wzajemnie doceniamy profesjonalizm, pasję i zaangażowanie w realizację założonych celów. Polega to na wzajemnym szacunku i zrozumieniu strategii biznesowej partnera. Mimo wielu wyzwań, jakie przyniosła pandemia COVID-19, nasza współpraca z markami jest niezmiennie na najwyższym poziomie. Najlepszym przykładem są ostatnie otwarcia nowych sklepów w naszych centrach. Wiemy, że najemcy doceniają sposób, w jaki dobieramy marki w naszym portfolio. Każdy jednostkowy wybór tworzy synergię z następnymi. W ten sposób budujemy atrakcyjny dla klientów tenant mix. Najemcy nam ufają, doskonale rozumieją stojące za tą strategią motywacje, w szczególności tę najważniejszą – tworzenia kompleksowej oferty dla klientów centrum. Czasami trzeba podjąć trudną decyzję wyboru danej marki zamiast innej. Zrozumienie stojących za takimi decyzjami argumentów jest kluczowe, a skorzystanie z wartości, jaką przynosi wszystkim najemcom dobrze skomponowany tenant mix, jest w moim odczuciu wyrazem profesjonalizmu i partnerstwa. Nasze centra tworzą w ten sposób unikalną płaszczyznę dla działań najemców – mogą zaprezentować w nich swój największy potencjał. Dodatkowo, często łączą to z unikatowym doświadczeniem zakupowym dla klienta, organizując na terenie centrum działania promocyjne. W połączeniu z wielokanałowością sprzedaży, a mam tu na myśli omnichannel, najemcy są w stanie stworzyć we współpracy z nami kompleksową platformę służącą realizacji zarówno ich krótkoterminowych planów, jak i długofalowych celów.

Jakie nowe doświadczenia we współpracy z najemcami przyniósł czas pandemii?

Myślę, że warto zwrócić tutaj uwagę na trzy kwestie. Po pierwsze wzrosło wykorzystanie kanału omnichannel. Podczas pandemii większość naszych najemców mogła działać tylko online. Wykorzystali zdobyte w tym czasie doświadczenia i zdecydowali się na jeszcze mocniejsze połączenie sprzedaży internetowej ze stacjonarną. Widzimy, że to przynosi efekty, bo obecnie obroty największych centów handlowych są wyższe niż przed pandemią (dane Polskiej Rady Centrów Handlowych – przypis red.). Przykładem tego typu działań są chociażby salony e-obuwie w naszych centrach, które już niedługo rozszerzą ofertę o przymierzalnie Modivo w ramach usługi click and reserve, która polega na tym, że klienci strony internetowej Modivo będą mieli możliwość rezerwacji danego produktu, przymierzenia go w stacjonarnym sklepie e-obuwie i tam zdecydowania o zakupie.

Po drugie właściciele zaczęli patrzeć na swoje sieci z innej perspektywy – zaczęli skupiać się na jakości a nie liczbie sklepów. Widzimy, że marki starają się w jak największym stopniu wykorzystać potencjał swoich najlepszych lokalizacji, m.in. poprzez inwestowanie w upgrade salonu do najnowszego konceptu lub wręcz budowy flagowego sklepu. Odbywa się to często kosztem zamknięcia innych lokalizacji, które nie przynoszą aż tak dobrych rezultatów. W efekcie powstaje zoptymalizowana sieć, przynosząca satysfakcjonujące rezultaty. Dla najemców, którzy stosują taką optykę, jesteśmy bardzo istotnym partnerem.

Największe Oysho w Polsce w Westfield Arkadia

Największe Oysho w Polsce w Westfield Arkadia

Mat. Partnera

Trzecim, całkiem nowym aspektem dla centrów Unibail-Rodamco-Westield, było otwarcie się naszych obiektów na wynajem powierzchni w formacie pop-up, czyli na tymczasowo zaaranżowane przestrzenie, polegające na zaprezentowaniu klientowi swojej oferty w krótkim czasie.

Jakie nowe marki dołączyły ostatnio do Państwa centrów? Co wyjątkowego czeka na klientów odwiedzających Państwa obiekty w najbliższym czasie?

Już teraz możemy zaprosić klientów Westfield Arkadia do największego w Polsce salonu Oysho. Właściciel marki, grupa Inditex zdecydowała się relokować swój brand z parteru na pierwsze piętro, na ponad dwa razy większą powierzchnię. Taka decyzja umożliwiła powiększenie obecnego salonu ZARA Home w Westfield Arkadia. Sklep w nowej odsłonie będziemy mogli odwiedzić już wczesną wiosną przyszłego roku. Duże zmiany zaszły także w perfumerii Douglas, która otworzyła największą perfumerie w tej części Europy na powierzchni ponad 1150 mkw. Bardzo cieszymy się, że wybór padł właśnie na Westfield Arkadia. Każda marka ma w tym multibrandowym koncepcie specjalnie zaaranżowaną przestrzeń, w której klient znajdzie pełen asortyment jej produktów oraz otrzyma bezpłatne porady ekspertów. Dodatkowo, na klientów czeka tam także strefa usług beauty, w której można dokonywać rezerwacji przez znaną platformę Booksy. Jeszcze w tym roku w Westfield Arkadia otworzy się także największy sklep Bimba y Lola – marki, która debiutowała w Polsce w Westfield Mokotów.

Pierwszy monobrandowy butik Jo Malone w Westfield Mokotów

Pierwszy monobrandowy butik Jo Malone w Westfield Mokotów

Mat. Partnera

Centra handlowe Westfield to nie tylko nowe koncepty i flagowe salony. W Westfield Mokotów możemy się pochwalić kolejnymi debiutami światowych marek na polskim rynku. W listopadzie pierwszy monobrandowy butik w Polsce otworzył Jo Malone – brytyjski dom zapachowy oraz Jott – producent kurtek, kamizelek i puchowych płaszczy należący do koncernu LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy – przypis red.). To jednak nie koniec zmian, bo już niedługo salon Rolex w Westfield Mokotów powiększy swój metraż aż trzykrotnie! To pokazuje jak bardzo klienci cenią sobie doświadczenie zakupowe, które wspólnie tworzymy z najemcami.

Mogę też jeszcze zdradzić, że w przyszłym roku w Westfield Mokotów otworzy się największa w Polsce Zara, a na flagowy sklep zostanie zmieniony także lokal w Westfield Arkadia. To jednak nie koniec zmian, które planujemy na kolejne miesiące wspólnie z hiszpańskim holdingiem. Bardzo mocno gratulujemy Inditexowi wyników. Dzięki długoletniej relacji biznesowej, profesjonalizmowi towarzyszącemu uzgodnieniom, nasze firmy mogą się wspólnie rozwijać. Osobiście bardzo doceniam taki model biznesowy współpracy.

Im więcej czasu klienci spędzają w centrum handlowym, tym szersza musi być oferta centrum, bo pojawiają się nowe potrzeby. Czy udało się Wam nawiązać jeszcze jakieś ciekawe współprace?

Zdecydowanie tak. Jak już wcześniej wspominałam, jako część globalnej firmy jaką jest Unibail-Rodamco-Westfield, współpracujemy oczywiście ze światowymi markami, ale działamy przede wszystkim lokalnie i wspieramy lokalne marki. Jako przykład podam naszą współpracę z Vita Café. To rodzinny koncept, który specjalizuje się nie tylko w sprzedaży kawy, lecz także wysokiej jakości produktów cukierniczych, w tym przede wszystkim znanych już w całej Warszawie pączków. Teraz ma już 9 lokali, ale zaczynał z jednym punktem na warszawskim Wilanowie. Drugi otworzył się w Westfield Mokotów, niedługo planowane jest także otwarcie kawiarni w Westfield Arkadia. Cieszy nas to, że najemca z polskim kapitałem wybiera centra Unibail-Rodamco-Westfield, aby zwiększyć skalę swojego biznesu. Wejście kawiarni do największych obiektów handlowych pozwala jej dotrzeć do szerszego grona klientów. Wierzymy że Vita Café będzie rosło dalej razem z nami, aby móc konkurować z takimi sieciami jak choćby Starbucks, Costa Coffee czy Green Caffe Nero.

Perfumeria Douglas w Westfield Arkadia

Perfumeria Douglas w Westfield Arkadia

Mat. Partnera

Jakie potrzeby, oprócz czysto zakupowych ma współczesny klient centrum handlowego? Które miejsce na tej liście zajmuje rozrywka?

Po pandemii klienci mają inne, ale też wyższe oczekiwania. Śmiało można powiedzieć, że obecnie wejście do sklepu stacjonarnego jest odmiennym doświadczeniem niż jeszcze dwa lata temu. Sklepy przekształcają się z miejsc, które służyły jedynie zakupom, w przestrzenie, w których klient doświadcza kontaktu z marką, np. poprzez personalizację produktów czy coraz to bardziej unikatowe formy ich prezentacji. Aby zapewnić klientom takie doświadczenia jakich oczekują, należy znaleźć odpowiednie połączenie oferty handlowej, przestrzeni do spędzania wartościowego czasu z innymi oraz rozrywki. Stąd popularność trendu – retailtainment, który oznacza nic innego jak tylko zaprojektowane komercyjnie doświadczenie, polegające na połączeniu rozrywki z handlem detalicznym. Trudno powiedzieć, które miejsce na liście oczekiwań klientów zajmuje rozrywka. Uważam, że te potrzeby się przenikają i uzupełniają, a naszym zadaniem jest stworzenie takiej przestrzeni, która będzie odpowiedzią na wszystkie z nich. Jedną z potrzeb, która ku mojej wielkiej radości, rozwija się coraz bardziej jest potrzeba zrównoważonego handlu i szeroko pojęta społeczna odpowiedzialność biznesu.

Gamestate

Gamestate

Mat. Partnera

W jaki sposób Unibail-Rodamco-Westfield odpowiada na te potrzeby?

Jeśli chodzi o aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu, grupa URW postawiła ten cel bardzo wysoko w hierarchii wartości i celów firmy. Jednocześnie bardzo mocno sygnalizując wewnątrz i na zewnątrz organizacji, że nie jest zainteresowana tzw. „green washingiem” tylko mierzalnymi celami i realnymi rezultatami. W kontekście budowania oferty dla klientów, ten aspekt zaczyna być coraz bardziej istotny i widoczny. Wynika on z potrzeb klientów, którzy są coraz bardziej świadomi. W ostatnich latach w naszych centrach pojawiły się marki, których nadrzędną wartością jest ochrona środowiska czy walka z nierównościami społecznymi. Przykładem jest sklep fundacji Sue Ryder w Westfield Arkadia, czy też butiki cyrkularne funkcjonujące pod nazwą „Ubrania do oddania” w Westfield Mokotów i Wroclavii. Wspomnę jeszcze o pop up store Kapsula, gdzie projektanci z Ukrainy sprzedają swoje unikalne produkty.

Wracając do rozrywki, w znakomitej większości naszych centrów handlowych znajduje się siłownia, kino i sala zabaw dla dzieci. Zależy nam aby rozszerzać tę ofertę i mamy już za sobą pierwsze sukcesy. Na poziomie -2 naszego wrocławskiego centrum Wroclavia znajduje się tor gokartowy Pitlane, który łącznie zajmuje aż 3500 mkw. Na miejscu można skorzystać z 16 dużych gokartów elektrycznych i 6 gokartów dla dzieci. Unikalną atrakcją Pitlane są prawdziwe Supercary takie jak Ferrari czy Lamborghini. Już teraz możemy powiedzieć, że tor cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Klienci centrów handlowych potrzebują rozrywki – dlatego stale poszerzamy naszą ofertę. Niezwykle się cieszymy, że nasze podejście do biznesu docenili także najemcy z tej branży. Europejska sieć rozrywki zręcznościowej – Gamestate postanowiła zadebiutować na polskim rynku właśnie w naszym wrocławskim centrum Na początku listopada we Wroclavii otworzył się nowoczesny salon gier – w zupełnie nowym koncepcie, w którym każdy może znaleźć coś dla siebie. Na odwiedzających czeka około 50 różnych gier, np. takie zachęcające do aktywności jak NBA Hoops czy te kultowe, które my pamiętamy z dzieciństwa jak Pacman, Mario czy Cymbergaj. To wszystko na powierzchni ponad tysiąca mkw.

Tor gokartowy Pitlane we Wroclavii

Tor gokartowy Pitlane we Wroclavii

Mat. Partnera

Czy wielki tor gokartowy i salon gier to jeszcze część centrum handlowego, czy może już strefa rozrywki i rekreacji? A może granice się właśnie zacierają?

Jak już wcześniej wspominałam, trend, który nazywamy dzisiaj retailtainment, polega na przenikaniu się funkcji handlu i rozrywki. Posłużę się przykładem Wroclavii, gdzie Gamestate i tor gokartowy nie znajdują się w jednej wydzielonej strefie rozrywki a w różnych częściach obiektu, aby w naturalny sposób powiązać obie funkcje. Centrum handlowe ma więc być miejscem, w którym można zrobić zakupy przy okazji spędzenia wartościowego czasu z najbliższymi. Uprawiając sport, oglądając film, jedząc wspólnie posiłek. Takie podejście jest zgodne z naszą długofalową strategią BetterPlaces2030 i celem Better Together, który zakłada integrację społeczeństwa. Staramy się oferować klientom dużo więcej niż tylko zakupy – to już nie są przestrzenie wypełnione tylko podstawową ofertą odzieżową czy spożywczą, ale przestrzenie integrujące lokalne społeczności.

Jak można w skrócie opisać funkcję współczesnego, działającego wielokanałowo centrum handlowego?

Naszym zdaniem, nowoczesne centra handlowe pełnią funkcję społeczną, w której zawierają się wszystkie funkcje podstawowe jak: handlowa, biznesowa, rozrywkowa czy kulturalna. Znaczenie obiektów handlowych się zmieniło, bo zmieniły się potrzeby i podejście do zakupów. Dlatego centra handlowe zapewniają klientom przeróżne doświadczenia, takie jak nietypowe spotkania z markami, premiery produktów, festiwale, ale także wydarzenia, które kiedyś wręcz nie mieściły się w przestrzeni centrum handlowego jak targi mody cyrkularnej. Ważne, aby centrum handlowe miało taką ofertę, która przyciągnie klientów, ale ich nie przytłoczy. Żeby odnieść sukces, trzeba to połączyć z bezkonkurencyjną lokalizacją i otwartością na zmiany.

Na czym polega specyfika centrów Westfield, które przyciągają w Polsce tak wielu klientów ?

Wydaje mi się, że wyjątkowość marki Westfield polega na tym, że mimo przynależności do ogólnoświatowego brandu, centra zachowują swoją indywidualność i lokalny charakter. Klienci wiedzą, że za szyldem Westfield stoją najwyższe standardy obsługi, najlepszy dobór najemców, najbardziej wpływowe marki – i dotyczy to każdego centrum. Jednakże centra te zachowują swoją lokalność – są bardzo silnie związane z dzielnicami, w których się znajdują i odpowiadają na potrzeby lokalnych klientów. A te nie ograniczają się tylko do zakupów. Dlatego łączymy centra handlowe z restauracjami, dostosowujemy je do otoczenia – nowoczesnych budynków biurowych czy mieszkalnych. Specyfika centrów Westfield wynika z umiejętności patrzenia w przyszłość, wsłuchiwania się w potrzeby najemców i klientów, a także obserwowania zmian zachodzących w społeczeństwie i związanych z nimi oczekiwań.

Materiał Promocyjny