fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

firma.rp.pl

Firmy zadbały o pracowników na home office

Home office to trudny okres dla pracujących rodziców.
Home office to trudny okres dla pracujących rodziców. Źródło: Adobe Stock
Aż 70 proc. osób pracujących zdalnie uważa, że firmy powinny zapewniać osobom pełniącym obowiązki służbowe w formule home office jakiś rodzaj benefitów.

Zdaniem respondentów najbardziej atrakcyjne to dopłata do wyposażenia stanowiska pracy na home office (55 proc. wskazań), okolicznościowa paczka (41 proc.), przesyłka ze zdrową żywnością (33 proc.), ale również porady online specjalistów od dietetyki, czy e-konsultacje z psychologiem lub zdalne zajęcia z trenerem (26 proc.).

Pomimo takich oczekiwań dobrze oceniamy to co pracodawcy zrobili dla pracowników w czasie lockdownów. Ponad połowa pracowników zdalnych została pozytywnie zaskoczona przez swoją firmę, a co czwarty badany zadeklarował, że na home office otrzymał benefit od pracodawcy – i to więcej niż raz. Najczęściej była to okolicznościowa paczka z dostawą do domu (48 proc.) oraz porady specjalistów (35 proc.). Co ciekawe, niemal połowa pytanych pracowników korzystała ze zorganizowanych form integracji online – wynika z najnowszej sondy Dailyfruits „Pracodawca wsparciem pracowników na home office”.

Zdaniem 57 proc. respondentów w najbliższej przyszłości w firmach powinny być organizowane takie działania. Ich przykładem jest wspólne gotowanie na żywo, gry konkursy czy nieformalne spotkania okolicznościowe. Eksperci nie mają wątpliwości, iż rozmowy w luźniejszej atmosferze, wzmacnianie przynależności do zespołu czy poczucia bezpieczeństwa to równie ważne elementy pracy, co benefity na home office.

Sonda została przeprowadzona wśród pracowników wykonujących pracę zdalną przez minimum 30 dni ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wzięło w niej udział 374 respondentów.

Źródło: firma.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA