Reklama
Rozwiń
Reklama

Awaria systemu płatności w całej Polsce. Nie działały terminale w sklepach

W całej Polsce przez kilka godzin nie działały terminale płatnicze. Nie można było płacić kartami oraz Blikiem w sklepach i restauracjach. Po godzinie 14 firma eService poinformowała, że problem został rozwiązany.

Publikacja: 13.09.2025 14:04

Awaria systemu płatności w całej Polsce. Nie działały terminale w sklepach

Foto: Adobe Stock

Według portalu Downdetector, na którym można zgłaszać wszelkie awarie, w sobotnie przedpołudnie nastąpił lawinowy wzrost zgłoszeń dotyczących kart płatniczych. Utrudnienia występowały w największych sieciach handlowych, w tym w Lidlu, Biedronce, a także na stacjach benzynowych. Klienci mogli płacić tylko gotówką.

Foto: Rzeczpospolita

Problem nie dotyczył banków, lecz terminali kart płatniczych Visa i Mastercard.

Foto: Rzeczpospolita

Były też problemy z płatnościami Blikiem.

Reklama
Reklama

Foto: Rzeczpospolita

eService potwierdził awarię systemu terminali

 Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, firma obsługująca terminale płatnicze, poinformowało w komunikacie, że wystąpiła awaria w działaniu usług płatności bezgotówkowych. Tuż po jej zdiagnozowaniu rozpoczęliśmy intensywne prace nad przywróceniem pełnej sprawności systemu”.

„Nasz zespół techniczny pracuje nad rozwiązaniem tak szybko, jak to możliwe. Będziemy informować Was na bieżąco o postępach. Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za cierpliwość oraz zrozumienie” – napisano w komunikacie.

Po godzinie 14 eService poinformowało, że awaria została usunięta i terminale działają już normalnie. W sumie awaria trwała około 3 godzin.

Co było przyczyną awarii terminali płatniczych?

Minister finansów i gospodarki Andrzej Domański napisał w serwisie X, że rozmawiał o sytuacji z prezesem Związku Banków Polskich.

„Płatności kartami płatniczymi są przywrócone. BLIK również działa. Przyczyny awarii będą wyjaśnione” –przekazał.

Reklama
Reklama

Również na X do sprawy odniósł się wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

„Obecnie sytuacja z pracą systemów wraca do normy. Powody awarii są analizowane, ale obecnie nic nie wskazuje na to, aby był to atak z zewnątrz” –napisał.

Według portalu Downdetector, na którym można zgłaszać wszelkie awarie, w sobotnie przedpołudnie nastąpił lawinowy wzrost zgłoszeń dotyczących kart płatniczych. Utrudnienia występowały w największych sieciach handlowych, w tym w Lidlu, Biedronce, a także na stacjach benzynowych. Klienci mogli płacić tylko gotówką.

Problem nie dotyczył banków, lecz terminali kart płatniczych Visa i Mastercard.

/
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Finanse
Ukraina znów bez porozumienia z wierzycielami. Restrukturyzacja w zawieszeniu
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Finanse
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Finanse
BLIK o atakach hakerów. „Bezpieczeństwo użytkowników nie było zagrożone”
Finanse
Duża awaria Blika, nie działają płatności. Operator: Obserwujemy zewnętrzny atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Finanse
Silny jak polski konsument. Leasing liczy na inwestycje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama