Fit-out jako strategia zwiększania atrakcyjności oferty najmu - pytania i odpowiedzi

Fit-out to nic innego jak zachęta finansowa, stosowana w celu pozyskania nowych najemców lub nakłonienia obecnych najemców do przedłużenia umów najmu, przyczyniająca się do zwiększenia atrakcyjności i konkurencyjności oferty spółki w dynamicznie zmieniających się standardach rynkowych.

Publikacja: 18.10.2023 02:00

Fit-out jako strategia zwiększania atrakcyjności oferty najmu - pytania i odpowiedzi

Foto: Adobe Stock

Pod pojęciem fit-outów najczęściej kryje się zwykle wynagrodzenie za prace aranżacyjne, które są wykonywane w wynajmowanym lokalu. Wynagrodzenie to płaci wynajmujący na rzecz najemcy.

Jest to pojęcie bardzo szerokie, które obejmuje zarówno zwrot kosztów wykonanych prac, jak i wynagrodzenie ryczałtowe, uzależnione głównie od powierzchni wynajmowanego lokalu lub obiektu. Również zakres prac wykonywanych w ramach fit-outów może się różnic. Szczegółowe warunki fit-outu każdorazowo reguluje umowa między najemcą i wynajmujący, wielokrotnie stosowne postanowienia znajdują się w samej umowie najmu. W przypadku fit-out postanowienia umów są kluczowe – to od nich w dużej mierze uzależnione jest ich ostateczne rozliczenie na gruncie prawa podatkowego.

Pozostało 91% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 219zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Prawo dla Ciebie
Koniec abonamentu RTV. Ma go zastąpić opłata w wysokości 8-9 zł miesięcznie
Prawo karne
Prezydent Andrzej Duda ułaskawił prawicowego publicystę
Konsumenci
TSUE orzekł na korzyść frankowiczów. Co ten wyrok oznacza dla banków
Prawo dla Ciebie
Sąd rozstrzygnie spór między córką i wdową po Grzegorzu Ciechowskim
Zawody prawnicze
Adwokatura przyjęła nowe zasady wykonywania zawodu. Zmiany w etyce i zastępstwach
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu