Przed poniesieniem wydatków trzeba podpisać umowę o udzielenie dotacji

Dofinansowanie realizacji zadania publicznego będzie możliwe po podpisaniu umowy o udzielenie dotacji. Wszystkie faktury i rachunki do rozliczenia dotacji muszą być z datą nie wcześniejszą niż data podpisania umowy.

Aktualizacja: 07.01.2022 10:26 Publikacja: 06.01.2022 10:44

Przed poniesieniem wydatków trzeba podpisać umowę o udzielenie dotacji

Foto: Adobe Stock

Gmina nie uwzględniła wniosku naszej spółki o dofinansowania zakupu i montażu pomp ciepła. Wójt gminy wprowadził bowiem program dotowania ekologicznych źródeł energii. Podano w odpowiedzi, że skoro już spółka poniosła wydatki to teraz dotacja nie przysługuje. Czy słusznie? Czy powinniśmy złożyć skargę do rady gminy?

Gmina zapewne wprowadziła w życie specjalną uchwałę dotacyjną na podstawie upoważnienia ustawowego z art. 403 ust. 4-5 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. Z przepisów tych wynika, że finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej - w rozumieniu przepisów ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych - z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:

Pozostało 83% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego