"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym 11. edycji Script Fiesty
Organizowane przez Warszawską Szkołę Filmową wydarzenie to jedyny w Polsce i jeden z największych w Europie festiwal scenarzystów. Miłośnicy filmów i seriali będą mieli okazję wziąć udział w specjalnych pokazach, warsztatach, panelach dyskusyjnych, a także spotkaniach z twórcami. Poznamy też zwycięzców festiwalowych konkursów scenariuszowych, których łączna pula nagród przekroczyła w tym roku 100 tys. zł.
Warszawska Szkoła Filmowa już po raz jedenasty podjęła się organizacji Script Fiesty – jedynego w naszym kraju festiwalu scenarzystów. Jak co roku będzie to gratka dla wszystkich adeptów sztuki scenariopisarstwa chcących rozwijać swoje umiejętności na warsztatach prowadzonych przez uznanych twórców. Od 30 marca do 2 kwietnia w warszawskim Kinie Elektronik odbywać się będą liczne spotkania z przedstawicielami branży filmowej, projekcje filmów, a także panele dyskusyjne, podczas których poruszane będą tematy, którymi żyje obecnie polska kinematografia.
Zależy mi na tym, żeby Script Fiesta była miejscem, gdzie debatujemy o tym, co faktycznie siedzi scenarzystom na sercu, o sprawach niewygodnych i trudnych. To będą kulturalne rozmowy, choć niekonieczne grzeczne. Mające jeden cel: pracę nad poprawieniem jakości polskiego kina, co ważne jest zwłaszcza dziś w dobie postpandemicznej, gdy kultura audiowizualna ulega transformacji – wyjaśnia Artur Zaborski, dyrektor artystyczny festiwalu.
Pierwszego dnia festiwalu – 30 marca – odbędzie się kilka interesujących paneli dyskusyjnych. W tym m.in. „Trudny temat: Let's talk about sex, screenwriters!", a także „Jakie scenariusze interesują dziś Netflix?". Podczas pierwszego z nich zaproszeni goście i gościnie, a wśród nich m.in. Kaja Wesołek, Marta Zygadło, Katarzyna Butowtt oraz Karolina Porcari, porozmawiają o tym, jak od kulis wygląda kręcenie scen intymnych w polskich filmach, a także – jaką rolę odgrywają na planach zdjęciowych koordynatorzy intymności. Z kolei podczas drugiego Łukasz Kłuskiewicz i Anna Nagler opowiedzą o tym, jaką strategię działania na najbliższe lata ma Netflix – co interesuje twórców platformy, na czym chcą się skupiać, na jakiego typu produkcje stawiają.