Magento jest zintegrowane z narzędziami Google ułatwiającymi analitykę i promocję, np. Google Analytics, Google Tag Manager (tylko w wersji Magento Commerce), Google Ads, a także pozwala zarządzać ustawieniami w zakresie polityki prywatności. Sklep można połączyć z porównywarkami cen i stronami w mediach społecznościowych. Platforma oferuje również inne narzędzia np. marketingowe, B2B, do obsługi klientów, analityki, raportowania (np. problemów na stronie), zarządzania zamówieniami.
Pozycjonowanie sklepów na Magento
Na pewno pierwszym krokiem powinna być szczegółowa analiza. Audyt SEO sklepów na Magento pozwoli wykryć problemy na stronie wpływające na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i opracować rozwiązania naprawcze. Pozycjonowanie sklepów na Magento obejmuje słowa kluczowe, treści, architekturę strony, linki. Optymizacji zostają poddane elementy takie jak sitemap, znaczniki meta title i meta description, nagłówki, pliki robots.txt, certyfikat SSL.
Jednym z częstych problemów wpływających negatywnie na pozycję w Google są powtarzające się opisy produktów i niewłaściwe opisy kategorii. Stąd też optymalizacja dotyczy opisów produktów i kategorii – należy zadbać o unikalne treści, prawidłowe nagłówki i rozmieszczenie właściwych słów kluczowych. W Magento Marketplace znajdują się rozszerzenia do optymalizacji witryny usprawniające hosting, wydajność i pomagające w monitorowaniu strony.
Pozycjonowanie Magento – do daje?
Czy pozycjonowanie jest konieczne? Jeśli chcesz, żeby Twój sklep znajdował się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, to tak. A dokładniej, jeśli zauważasz, że Twój sklep jest rzadziej odwiedzany, albo obserwujesz spadki w pozycjach, konieczna będzie optymalizacja strony sklepu pod kątem wyszukiwarek. Pozycjonowanie sklepów na Magento to proces, który pozwala znaleźć problemy związane z widocznością w wyszukiwarce i użytecznością serwisu, a następnie naprawić je.
Strony zajmujące najwyższe pozycje w SERP (na liście adresów odpowiadającym słowom kluczowym) przejmują najwięcej ruchu, zwłaszcza te w TOP3. Ruch dla sklepu internetowego oznacza sprzedaż i konwersję, za którą idzie też rozpoznawalność. Jednak sama widoczność w Google nie wystarczy, by zatrzymać potencjalnego kupującego na stronie i zachęcić do działania. Optymalizacja sklepu internetowego poprawia również doświadczenia użytkowników. Platforma Magento dostarcza narzędzia zakupowe dzięki, którym użytkownik znajdzie to, czego szuka i zrobi to w sposób, który mu odpowiada, np. przefiltruje produkty po cenie i wybierze dowolną formę płatności, a po zakupie zrecenzuje produkt.
Materiał Promocyjny