Marketing automation – co to jest?

   Zainteresowanie systemami z zakresu marketing automation  systematycznie wzrasta, szczególnie w branży e-commerce. To właśnie w tym obszarze tego rodzaju rozwiązania mają największy potencjał. Celem marketing automation jest maksymalne usprawnienie i przyśpieszenie powtarzalnych działań marketingowych, takich jak:

gromadzenie danych o użytkownikach,

klasyfikacja użytkowników na podstawie zebranych danych i zainteresowań,

rozsyłanie zindywidualizowanych e-maili,

dostosowywanie działań marketingowych do zachowań konkretnych użytkowników.

   O ile w przypadku małego sklepu i małej ilości danych, można nad ich zbieraniem i przetwarzaniem samodzielnie zapanować, tak w przypadku rozwoju biznesu i coraz większej ilości danych, staje się to praktycznie niemożliwe. Dzięki narzędziom z zakresu marketing automation można ten proces zautomatyzować. Nie do przecenienia argumentem jest fakt, że przy użyciu marketing automation można regularnie dostarczać starannie dobrane treści licznym grupom odbiorców, przy jednoczesnym zachowaniu indywidualnej i spersonalizowanej formy. Marketing automation to doskonały sposób nie tylko na poprawę relacji z klientami, ale także zwiększenie sprzedaży.

4 sposoby na zwiększenie sprzedaży

Implementacja narzędzi marketing automation w sklepie internetowym to szereg korzyści dla firmy. Najważniejsza to czas. Wiele codziennych powtarzalnych czynności może być teraz realizowana automatycznie przez system komputerowy. Dzięki marketing automation można także skrócić czas realizacji dostaw, a to jak wiadomo jeden z najważniejszych czynników branych pod uwagę przy ocenie sklepu. Automatyzacja sklepu online to:

Autopromocja
FIRMA.RP.PL

Sprawdzona, pogłębiona i kompleksowa wiedza dla MŚP

CZYTAJ WIĘCEJ

mniejsza ilość czasu potrzebna do prowadzenia sklepu,

większa wydajność – w krótszym okresie czasu można zrealizować więcej zamówień,

wzrost sprzedaży, a co za tym idzie dochodów,

większa satysfakcja klientów (poprawa doświadczeń klientów podczas zakupów –

customer experience

to aktualnie jeden z ważniejszych trendów w marketingu,

mniejsza liczba błędów – ludzie są omylni, roboty praktycznie bezbłędne.

Skuteczne sposoby wykorzystania marketing automation w procesie sprzedaży:

Porzucone koszyki

– nawiązanie kontaktu z klientem, który porzucił koszyk podczas zakupów to szansa na dokończenie transakcji. System umożliwia automatyczne wysłanie e-maila krótko po opuszczeniu strony sklepu. Wiadomość ta będzie swego rodzaju reminiscencją produktów, których nie kupił. Komunikat może także zawierać rekomendacje zakupowe produktów podobny do tych, które oglądał klient.

Automatyczna wysyłka wiadomości e-mail po serii działań monitorowanego kontaktu – to znacznie bardziej zaawansowana opcja od poprzedniej, tutaj spersonalizowany e-mail zostaje wysłany nie po pojedynczej akcji, a po serii zdarzeń.

Wezwanie do powrotu – automatyczne wysłanie przypominającego e-maila do klienta, który dokonał zakupu. Trzeba pamiętać, że zachęcenie do ponownego zakupu starego klienta jest znacznie tańsze, niż pozyskanie nowego.

Segmentacja bazy odbiorców – dzięki automatyzacji w tym zakresie można znacznie zwiększyć efektywności e-mail marketingu. Treści promocyjne będą dopasowane do odbiorcy nie tylko na podstawie danych podanych przy rejestracji, ale także wcześniejszego zachowania w sklepie.

Marketing automation w praktyce

   Z systemów marketing automation z powodzeniem korzystają zarówno globalni giganci, jak i lokalni sprzedawcy. Automatycznie wyświetlane spersonalizowane podpowiedzi zakupowe w Amazon to dziś emblemat tego sklepu. Firma osiągnęła spektakularny efekt sprzedażowy (1/3 dochodów firma zawdzięcza właśnie rekomendacjom) właśnie dzięki implementacji całego zestawu narzędzi z zakresu marketing automation i ich maksymalnym wykorzystaniu. Na przykład dzięki podłączeniu czytnika Kindle do Internetu, Amazon zna nasze tempo czytania i wie, kiedy zaproponować nowe książki, pasujące do naszego gustu czytelniczego.

   Systemy marketing automation projektowane są według indywidualnych potrzeb sklepów internetowych. Jeśli nie wiesz, czy to rozwiązanie sprawdziło by się w Twoim sklepie i jakie korzyści mógłbyś uzyskać, to zapisz się na 4-tygodniowy wideo kurs online dla osób początkujących w e-commerce. Wiedza zdobyta na kursie pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż poprzez wyeliminowanie zagrożeń czyhających na początkujących przedsiębiorców internetowych i poprawę współczynnika konwersji w sklepie. A co najważniejsze kurs został tak zaprojektowany, aby był zrozumiały dla osób nieposiadających specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania czy projektowania stron.

Podsumowanie

Marketing automation to strategia, dzięki której można wprowadzić sklep internetowy na wyższy poziom rozwoju. Wielozadaniowe systemy, a takimi są programy z tego zakresu, pozwalają na automatyzację szeregu procesów marketingowych. Firma może docierać szybko i skutecznie, bez angażowania dodatkowej siły roboczej, przy pomocy spersonalizowanych komunikatów do ogromnej rzeszy odbiorców. Bez automatyzacji w marketingu utrzymanie dobrych relacji z wszystkimi klientami byłoby niemożliwe, a jeśli już to na pewno bardzo kosztowne.

Materiał Promocyjny