Fundusz z misją

„Polecam każdemu przedsiębiorcy myślącemu o ekspansji zagranicznej udział w podobnych misjach. To doskonała okazja do nawiązywania współpracy biznesowej, zdobywania cennej wiedzy o funkcjonowaniu rynku zagranicznego oraz budowaniu sieci kontaktów".

Publikacja: 05.10.2023 09:00

Fundusz z misją

Materiał partnera:

„Mogliśmy bezpośrednio, u źródła, otrzymać wiedzę jak funkcjonuje rynek USA i jak się po nim poruszać". To tylko kilka z komentarzy przedsiębiorców, którzy uczestniczyli w – zorganizowanej we wrześniu (9-16) przez Fundusz Górnośląski oraz Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego – misji gospodarczej w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

Misja gospodarcza, realizowana w ramach projektu „Promocja gospodarcza regionu oraz działania związane z tworzeniem przyjaznych warunków do inwestowania i eksportowania" miała na celu ułatwienie przedsiębiorcom ekspansji zagranicznej na terenie USA. Co istotne agenda misji, została zbudowana w oparciu o indywidualne cele, jakie przedsiębiorcy sektora MŚP, chcieli podczas niej osiągnąć.

Podczas spotkań w Nowym Jorku oraz stolicy stanu Connecticut New Haven, okazję do zaprezentowania swoich biznesów otrzymali reprezentanci sześciu polskich firm działających w branżach związanych z zieloną gospodarką oraz sektorem IT/ICT z województwa śląskiego: ASKOM Sp. z o.o., ENERGOEL Sp. z o.o., PUSH BUTTONS Sp. z o.o., KSK DEVLOPMENTS Sp. z o.o., DIGITAL CORE DESIGN Sp. z o.o. Sp. k., ARCHITUBE Sp. z o.o. Misji przewodniczył Marszałek Województwa Śląskiego Jakub Chełstowski, prezes Funduszu Górnośląskiego.

Spotkania (w które agenda misji obfitowała) pozwoliły śląskim przedsiębiorcom na nawiązanie kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi, zaś przedstawicielom samorządu województwa oraz Funduszu Górnośląskiego SA dały okazję do zaprezentowania walorów gospodarczych regionu i jego atrakcyjności inwestycyjnej.

Ważnym punktem misji było spotkanie z gubernatorem stanu Connecticut, Nedem Lamontem oraz wicegubernator, Susan Bysiewicz. Warto podkreślić, że w Connecticut mieszka znaczna część Polonii ze wschodniego wybrzeża USA, co jest dodatkowym czynnikiem umożliwiającym nawiązanie silnych partnerstw i rozwijanie współpracy między województwem śląskim a Stanami Zjednoczonymi.

Śląscy przedsiębiorcy uczestniczyli również w konferencji „Access Europe. Central and Eastern Europe", gdzie razem z przedstawicielami placówek rządowych dyskutowali o inwestycjach w Europie Środkowej, Wschodniej i Azji. To spotkanie było także okazją do nawiązania bezpośrednich relacji biznesowych oraz zaprezentowania swoich produktów i usług podczas zorganizowanych spotkań B2B oraz B2G.

Równie istotne były także spotkania z liderami rozwoju technologicznego z USA, a w szczególności wizyta w centrum R&D Uniwersytetu Connecticut (UCONN Tech Park – Innovation Partnership Building) oraz w Connecticut Center for Advanced Technology. Podczas niej, polscy przedsiębiorcy mogli poszerzyć praktyczną wiedzę na temat najnowszych innowacyjnych rozwiązań związanych z zieloną energią oraz przemysłem 4.0.

W Nowym Jorku z kolei, przedsiębiorcy oraz przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego i Funduszu Górnośląskiego spotkali się z przedstawicielami Europejsko-Amerykańskiej Izby Handlowej. Tu przedsiębiorcy otrzymali praktyczną pigułkę wiedzy od Bendinger-Rotschild, dyrektor zarządzającej Europejsko-Amerykańskiej Izby Handlowej, która po zapoznaniu się z ich ofertą wskazała im kluczowe aspekty biznesowe i organizacyjne niezbędne do ekspansji na rynku amerykańskim oraz pożądane zachęty zwiększające konkurencyjność produktów i usług w USA.

Przedsiębiorców wsparli również Krzysztof Grabowski, kierownik biura zagranicznego Polskiej Inwestycji i Handlu w Nowym Jorku, oraz mecenas Marcin Węgrzyński z kancelarii SabajLAw, którzy przeprowadzili sesję dotyczącą aspektów formalno-prawnych uwarunkowań rozpoczęcia działalności gospodarczej w Stanach Zjednoczonych. Śląscy przedsiębiorcy poznali również kluczowe różnice międzykulturowe, które mają szczególne znaczenie przy nawiązywaniu i prowadzeniu negocjacji biznesowych w USA.

„Misję uważam za bardzo udaną. Dzięki zorganizowanym spotkaniom, prezentacjom i wizy- tom studyjnym udało mi się uzyskać informacje o interesujących mnie zagadnieniach, gdzie głównym był temat zamówień publicznych, gdyż nasze produkty w większości wykorzystywane są przez właśnie takie podmioty" – podsumowała swoje wrażenia z USA Katarzyna Kasperek z KSK Developments sp. z o.o.

„Szczególnie ciekawe były spotkania z lokalnymi instytucjami wsparcia biznesu w Connecticut i Nowym Jorku. Mogliśmy bezpośrednio u źródła otrzymać wiedzę o tym, jak funkcjonuje rynek USA i jak się na nim poruszać. Podczas spotkania w Nowym Jorku, amerykańska firma doradcza przekazała każdemu z uczestników misji indywidualne wskazówki, dotyczące możliwości ekspansji jego biznesu na rynek USA" – powiedział Sebastian Białas, prezes firmy Push Buttons. „Dzięki świetnemu doborowi spotkań przez Fundusz Górnośląski, można w krótkim czasie zdobyć cenną wiedzę oraz rozpocząć budowanie cennych relacji. Zorganizowanie tak owocnego wyjazdu samodzielnie byłoby bardzo trudne i wymagałoby ogromnych nakładów finansowych i logistycznych" – dodał.

Przedsięwzięcia organizowane przez Fundusz Górnośląski SA we współpracy z Departamentem Gospodarki i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego mają na celu aktywizację przedsiębiorców na zagranicznych rynkach. Taka internacjonalizacja przedsiębiorstw pozwala na rozbudowę i dywersyfikację rynków zbytu produktów i usług oferowanych przez śląskie Małe i Średnie Przedsiębiorstwa.

Materiał partnera:

Materiał partnera:

„Mogliśmy bezpośrednio, u źródła, otrzymać wiedzę jak funkcjonuje rynek USA i jak się po nim poruszać". To tylko kilka z komentarzy przedsiębiorców, którzy uczestniczyli w – zorganizowanej we wrześniu (9-16) przez Fundusz Górnośląski oraz Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego – misji gospodarczej w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

Pozostało 93% artykułu
Dodatki
Hakerzy karmią się beztroską
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Dodatki
Biuro w Warszawie, pracownik w Meksyku
Materiał partnera
Zmierzamy w kierunku społeczeństwa on-line
Dodatki
Zmiany przyspieszają coraz bardziej
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Dodatki
Sztuczna inteligencja na wyciągnięcie ręki
Dodatki
Trendy, które wspierają rozwój firm