Meble Wójcik – tradycja i rodzinne wartości fundamentem marki

Piotr Wójcik, prezes zarządu z firmy Meble Wójcik.

Publikacja: 14.07.2023 01:00

Meble Wójcik – tradycja i rodzinne wartości fundamentem marki

Foto: materiały prasowe

Materiał partnera: Meble Wójcik

Firmy rodzinne odgrywają istotną rolę w gospodarce, są podstawą wielu społeczności lokalnych, ale przede wszystkim wyróżniają się na tle korporacji swoim unikalnym podejściem  do prowadzenia biznesu. Tradycja i rodzinne wartości są kluczowe dla polskiego producenta mebli z Elbląga.

Piotr Wójcik: Zgadza się. Jednym z ważnych elementów tego podejścia jest silne powiązanie marki z naszą rodziną. Firma Meble Wójcik funkcjonuje w branży od 1986 roku, kiedy to Leszek Wójcik – z zawodu stolarz – założył swój pierwszy zakład meblowy. Od tego czasu firma rozwinęła się do dużej organizacji, na którą składają się cztery fabryki, zaawansowane centrum dystrybucyjne i społeczność prawie 1400 pracowników. Meble z elbląskich zakładów docierają nie tylko do ponad 300 salonów meblowych w Polsce, ale na ponad

20 rynków całego świata. Jednak to, co wyróżnia firmę Meble Wójcik, to osobiste podejście do marki.

Firmą zarządza już drugie pokolenie Wójcików. W jaki sposób dba pan o kontynuację rodzinnej tradycji?

Przekazywanie zarządzania i odpowiedzialności z pokolenia na pokolenie umożliwia kontynuację pewnych wartości, które są często nierozerwalnie związane z firmą. To połączenie między historią rodziny a marką buduje silną, a przez to długotrwałą więź z klientami, którzy doceniają stabilność i autentyczność oferowanej przez nas jakości. W naszym przypadku sukcesja poszła dość sprawnie, co nie jest standardem rynkowym. Zwłaszcza że w firmie pracujemy wszyscy – moja siostra i jej mąż, moja żona oraz młodszy brat. Wartości, którym hołdował tata, są dla mnie i mojego rodzeństwa wciąż aktualne, staramy się dbać o relacje z naszymi partnerami handlowymi, wspólnie rozmawiać na temat planów rozwoju, ale też ewentualnych problemów we współpracy, które zawsze mogą powstać. Tylko partnerskie podejście jest naszym zdaniem kluczem do sukcesu.

Czy partnerzy biznesowi doceniają to osobiste zaangażowanie właścicieli?

Zdecydowanie tak. Ta osobista relacja umożliwia szybsze podejmowanie decyzji, większą elastyczność i skuteczniejsze rozwiązywanie problemów, co prowadzi do lepszej obsługi klienta i budowania długotrwałych relacji. Ta lojalność klientów jest często wynikiem osobistego podejścia firmy rodzinnej do obsługi klienta, indywidualnego podejścia do ich potrzeb i zdolności. Nasi klienci, zwłaszcza ci długoletni, czują się częścią „rozszerzonej rodziny”. Wiedzą, że zawsze mogą skontaktować się z właścicielami i że jesteśmy gwarantem stabilności współpracy.

A co z budowaniem tożsamości marki?

Czy to, że firma jest rodzinna, ma znaczenie?

W naszym przypadku to fundament naszej marki. W końcu nazwaliśmy ją od naszego nazwiska. Osobiste zaangażowanie wszystkich członków rodziny wpływa na budowanie silnej tożsamości marki, nasza autentyczność i oddanie sprawiają, że marka nabiera życia i staje się bardziej wiarygodna dla klientów. Dla nas jest bardzo ważne, żeby meble, które oferujemy naszym klientom, nie tylko spełniały ich potrzeby, ale też inspirowały, zapewniały komfort użytkowania i dawały przyjemność w urządzaniu wnętrza.

Jakie są plany firmy

na najbliższe lata?

Firma nastawiona jest zdecydowanie na rozwój – zarówno pod kątem mocy produkcyjnych, technologii, jak i asortymentu. Walczymy o nowych klientów i nowe rynki. Nie jest to proste zadanie w dzisiejszych czasach, bo branża meblowa jest bardzo konkurencyjna, a rosnące ceny oraz inflacja zdecydowanie nam nie pomagają.

Co nowego Meble Wójcik proponują klientom

w 2023 roku?

Każdy nowy rok to nowe kolekcje. Rocznie wdrażamy ich kilkadziesiąt, jednak ten rok jest o tyle wyjątkowy, że będziemy mogli zaoferować klientom nowy produkt – meble z frontami lakierowanymi. Jest to technologia, której wcześniej nie mieliśmy, a która pozwoli nam zaistnieć w nowym segmencie rynku.

Materiał partnera: Meble Wójcik

Materiał partnera: Meble Wójcik

Firmy rodzinne odgrywają istotną rolę w gospodarce, są podstawą wielu społeczności lokalnych, ale przede wszystkim wyróżniają się na tle korporacji swoim unikalnym podejściem  do prowadzenia biznesu. Tradycja i rodzinne wartości są kluczowe dla polskiego producenta mebli z Elbląga.

Pozostało 92% artykułu
Materiał partnera
Jakoś to będzie... czy przezorny zawsze ubezpieczony?
Materiał partnera
Wzrost wartości Twoich finansów? – jak wykorzystać do tego lokaty i rachunek oszczędnościowy Santander Consumer Banku
Materiał partnera
Opakowania uzupełniające przyszłością branży kosmetycznej
Materiał partnera
Zarządzanie odpadami: inicjatywy, które zmieniają branżę
Materiał partnera
Pozwalamy łączyć oszczędności z troską o środowisko