Mokate – siła rodzinnej tradycji

Dr Adam Mokrysz, prezes Grupy Mokate oraz dr Katarzyna Mokrysz, dyrektor generalnaMATERIAŁ PARTNERA

Publikacja: 14.07.2023 01:00

Mokate – siła rodzinnej tradycji

Materiał partnera: Mokate

W ciągu 32 lat Grupa Mokate stała się jednym z największych producentów kawy i herbaty w Europie Środkowej, z ponad miliardem złotych przychodu. Jest również jednym z liderów na rynku specjalistycznych surowców dla przemysłu spożywczego. Mokate obsługuje dzisiaj ponad 70 rynków zagranicznych i zdecydowanie należy do czołówki, jeśli chodzi o rynek mleczno-tłuszczowych baz w proszku, tj. zabielaczy do kawy, śmietanki w proszku, baz tłuszczowych czy baz do produkcji lodów. Stworzone przez Mokate aplikacje są szeroko wykorzystywane w przemyśle spożywczym na całym świecie. Współczesne oblicze firmy to ponad 30 linii napojów kawowych (miksów kawowych czy cappuccino), kaw ziarnistych, a także herbat czarnych, zielonych, owocowych i ziołowych. Uzupełnieniem oferty są wafle, ciastka i pierniki własnej produkcji.

Mokate jest firmą rodzinną. Jako czwarte już pokolenie dr Adam Mokrysz wraz z żoną, dr Katarzyną Mokrysz, współtworzą sukces Grupy Mokate. Ich celem od wielu lat jest tworzenie markowego, międzynarodowego przedsiębiorstwa. Siłę Mokate chcą budować na solidnych fundamentach i wartościach takich jak: praca, odpowiedzialność, wiedza i umiejętności, a także otwartość i wiarygodność.

Firma Mokate jest znana i ceniona nie tylko w Polsce. Co przyczyniło się do skutecznej ekspansji Grupy Mokate na rynki zagraniczne?

Adam Mokrysz: W Mokate staramy się działać i budować wzrost oparty na 3 filarach: wizji, odwadze i działaniu. Odważnie mierzymy się z wyzwaniami, stawiamy na pracę w zespołach i współpracę z ekspertami, wyznaczamy sobie ambitne cele i realizujemy je krok po kroku ze wspaniałymi ludźmi.

A przede wszystkim lubimy pracować i robimy to z wielką pasją. Mokate od wielu lat gości na międzynarodowych rynkach i zyskało sobie grono lojalnych konsumentów. Udoskonala dla nich produkty, tworzy innowacje, a także wspiera rodzime marki działaniami strategicznymi w zakresie marketingu. Do najbardziej znanych marek Grupy Mokate należą: Mokate, Loyd, Minutka, NYCoffee, Marila, Marizzi, Mokate Ingredients, Alpino czy Babcia Jagoda.

Katarzyna Mokrysz: Mokate to firma elastyczna w działaniu, potrafi umiejętnie dostosować się do zmieniających się potrzeb konsumenckich i warunków rynkowych. Prezentujemy postawę zwinności. W naszej ofercie często pojawiają się innowacje i nowe produkty. Eksplorujemy i poszukujemy nowych i atrakcyjnych rynków, współpracujemy z rzetelnymi partnerami biznesowymi. Inwestycje w nowe technologie i nasze zakłady to dla nas priorytet. Praca zespołowa, wytrwałość i konsekwencja w podejmowanych decyzjach, a także umiejętność dobrego liczenia, to ważne elementy, dzięki którym możemy się dynamicznie rozwijać.

Z jakimi wyzwaniami wiąże się współcześnie zarządzanie takim przedsiębiorstwem jak Mokate, jak łączą państwo rodzinną tradycję ze światową skalą biznesu?

K.M.: Lubimy wyzwania, które wymagają odważnych i wizjonerskich działań. Dzięki naszemu doświadczeniu i wytrwałości udaje się im sprostać i z powodzeniem prowadzić ekspansję na międzynarodowych rynkach. Nasza działalność eksportowa stanowi ponad 80 proc. przychodów Grupy Mokate. Dalszy jej rozwój jest możliwy dzięki temu, że postawiliśmy na innowacyjność i jakość naszej oferty oraz konsekwentne budowanie trwałych relacji biznesowych

A.M.: Zdecydowanie największym wyzwaniem jest pogodzenie lokalności – rodzinności – z międzynarodowym rozwojem i skalą działania firmy. U podstaw naszej tożsamości, naszego DNA, leży rodzinna tradycja, człowiek, ale także polskość. Jesteśmy z tego dumni i uczyniliśmy z tych cech naszą przewagę konkurencyjną.

K.M.: Praca w międzynarodowym środowisku to ogromna różnorodność kultur, które poszerzają nasze horyzonty, pobudzają kreatywność i pozwalają wymieniać się doświadczeniami. Obserwujemy różne trendy, elastycznie dostosowujemy się do okoliczności. Tak właśnie rodzą się kreatywne pomysły oraz nowe koncepcje produktowe. Wiedza i know-how naszych zespołów są bezcenne. Jako firma rodzinna doskonale o tym wiemy i jak nikt inny umiemy z tego korzystać.

Grupa Mokate posiada trzy zakłady produkcyjne i liczne oddziały zlokalizowane  w kilku krajach Europy.  Czy w najbliższym czasie są planowane inwestycje?

A.M.: Mokate nieustannie się rozwija, zwiększając moce produkcyjne swoich fabryk i inwestując w najnowsze technologie. Trwa proces rozbudowy kolejnej dużej fabryki produktów instant w Żorach.

K.M.: Rozwijanie tak dynamicznego biznesu jak Mokate to droga ewolucji i konsekwentnego budowania wartości przedsiębiorstwa. Chcemy rozwijać i skalować biznes, ale zawsze pielęgnować najważniejsze wartości firmy rodzinnej. Od lat utrzymujemy stałe tempo wzrostu, co jest wynikiem konsekwentnego podejścia strategicznego, opartego na dynamicznej dywersyfikacji produktowej i rynkowej.

Materiał partnera: Mokate

Materiał partnera: Mokate

W ciągu 32 lat Grupa Mokate stała się jednym z największych producentów kawy i herbaty w Europie Środkowej, z ponad miliardem złotych przychodu. Jest również jednym z liderów na rynku specjalistycznych surowców dla przemysłu spożywczego. Mokate obsługuje dzisiaj ponad 70 rynków zagranicznych i zdecydowanie należy do czołówki, jeśli chodzi o rynek mleczno-tłuszczowych baz w proszku, tj. zabielaczy do kawy, śmietanki w proszku, baz tłuszczowych czy baz do produkcji lodów. Stworzone przez Mokate aplikacje są szeroko wykorzystywane w przemyśle spożywczym na całym świecie. Współczesne oblicze firmy to ponad 30 linii napojów kawowych (miksów kawowych czy cappuccino), kaw ziarnistych, a także herbat czarnych, zielonych, owocowych i ziołowych. Uzupełnieniem oferty są wafle, ciastka i pierniki własnej produkcji.

Pozostało 82% artykułu
Materiał partnera
Jakoś to będzie... czy przezorny zawsze ubezpieczony?
Materiał partnera
Wzrost wartości Twoich finansów? – jak wykorzystać do tego lokaty i rachunek oszczędnościowy Santander Consumer Banku
Materiał partnera
Zarządzanie odpadami: inicjatywy, które zmieniają branżę
Materiał partnera
Opakowania uzupełniające przyszłością branży kosmetycznej
Materiał partnera
Pozwalamy łączyć oszczędności z troską o środowisko
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy