Materiał partnera
Jedną z marek społecznie odpowiedzialnych jest Nałęczowianka, która chce przyczyniać się do zwiększania świadomości w zakresie bezpieczeństwa klimatycznego.
Chcąc rozwiązać rosnący problem odpadów opakowaniowych, zwłaszcza z tworzyw sztucznych, Nałęczowianka zobowiązała się, że do 2025 r. ograniczy zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią, a do tego czasu 50 proc. PET używanego w butelkach będzie pochodziło z recyklingu. Już dziś firma stworzyła litrową butelkę, w całości wykonaną z recyklingowego rPETu. Ponadto najpopularniejsze formaty wody niegazowanej Nałęczowianka są wykonane w 50 proc. z przetworzonego plastiku. Dodatkowo folia, którą owinięte są zgrzewki, pochodzi w 50 proc. z PE z recyklingu.
– Chcemy w ten sposób pokazać, że dbałość o środowisko może iść w parze z biznesem. Opakowania z plastiku PET z recyklingu gwarantują wytrzymałość i bezpieczeństwo, ale ponad wszystko są cennym surowcem, który nie powinien kończyć swojej drogi jako odpad. Naszą ambicją jest, by na własnym przykładzie promować założenia gospodarki obiegu zamkniętego. Już dziś obieg zamknięty wprowadziliśmy w warszawskim biurze oraz w fabryce w Nałęczowie. Każda butelka po wyrzuceniu do żółtego kosza trafia do naszego recyklera, który produkuje z niej kolejną, nadając jej „drugie życie” – mówi Karolina Cyburt, PR koordynator Nestlé Waters.