Materiał Partnera: PKO Ubezpieczenia

Większość klientów nie ogranicza się wyłącznie do obowiązkowego OC i wybiera dodatkowo NNW lub Auto Assistance – mówi Przemysław Cyranka, menedżer ds. rozwoju produktów w PKO Ubezpieczenia.

Blisko co czwarty klient decyduje się na dodatkowe zabezpieczenie pojazdu dzięki autocasco.

Szerokie Auto Assistance

PKO Ubezpieczenia swoją ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych dla klientów PKO Leasing uruchomiło w 2019 roku. A od marca 2023 roku firma udostępniła klientom PKO Banku Polskiego nowoczesny pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych.

Firma oferuje AC w trzech wariantach, gdzie w najwyższej opcji wraz z ochroną all risk klienci otrzymują gwarancję wykorzystania oryginalnych części przy naprawie pojazdu. Auto Assistance jest dostępne w czterech wariantach, dzięki czemu kierowcy mogą zdecydować się na najlepszy dla siebie zakres ochrony.

Firma do wyliczenia składki za ubezpieczenie wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązanie taryfikacyjne.

– Ostateczna cena, jaką zapłaci klient, zależy od kilkudziesięciu parametrów taryfikacyjnych – mówi Przemysław Cyranka. Dodaje, że firma premiuje klientów, którzy posiadają też ubezpieczenie domu i mieszkania PKO Dom.

Kierowcy bezwypadkowi mogą liczyć na specjalne warunki.– Uwzględniamy w wyliczeniu składki bezszkodową jazdę – czyli klienci, którzy mają dłuższą historię bezwypadkowej jazdy, zyskują więcej – mówi przedstawiciel PKO Ubezpieczenia.

Pomoc medyczna po nieszczęśliwym wypadku

Oferta komunikacyjna PKO Ubezpieczenia wyróżnia się na rynku, przede wszystkim ubezpieczeniem Auto Assistance.– W razie wystąpienia sytuacji awaryjnej, klienci otrzymają pomoc nawet pod domem, a także skorzystają z holowania pojazdu we wszystkich wariantach ochrony. W pakietach Premium lub PRO dodatkową korzyścią jest ubezpieczenie Auto Szyby z możliwością kalibracji kamery i systemu wspomagania kierowcy (tzw. ADAS) – mówi Przemysław Cyranka.

Firma podkreśla, że jej ubezpieczenie zapewnia pomoc medyczną po nieszczęśliwym wypadku: lekarza specjalisty, pielęgniarki, psychologa czy fizjoterapeuty. – Warto zwrócić uwagę, że suma ubezpieczenia na pomoc medyczną może być wykorzystana na dowolne ze świadczeń, tzn. nie wprowadzaliśmy odrębnych limitów na usługi. Dla przykładu, jeśli klient w wyniku nieszczęśliwego wypadku będzie potrzebował rehabilitacji, to może z niej skorzystać w ramach dostępnej sumy ubezpieczenia – mówi Przemysław Cyranka.

Podkreśla, że unieruchomienie pojazdu może wiązać się ze stresem i niepewnością, zwłaszcza jeżeli podróżuje się z rodziną, dlatego ubezpieczenie Auto Assistance zawiera funkcjonalność śledzenia na żywo na ekranie smartfona dojazdu pomocy drogowej.

Różne warianty jednego ubezpieczenia

PKO Moto umożliwia dopasowanie ubezpieczenia AC do potrzeb klientów w trzech wariantach.

– Klienci mogą wybrać zakres na zasadzie all risk w wariantach Warsztat i ASO, lub mogą zdecydować się na tańszy wariant, tj. Mini. Warto wskazać, że określenie „mini” koresponduje z ceną, niższą niż w innych wariantach, a w mniejszym stopniu z zakresem ubezpieczenia – mówi Przemysław Cyranka.

– Wyniki sprzedażowe wskazują, że klienci doceniają taką różnorodność zakresów ubezpieczenia. Każdy z tych trzech wariantów AC cieszy się podobnym zainteresowaniem wśród naszych klientów – zauważa firma.

Jej przedstawiciel podkreśla, że pakiet PKO Moto to również komfort i wygoda, bo ubezpieczenie można kupić w oddziałach i agencjach PKO Banku Polskiego, a także przez Call Center oraz online - w serwisie iPKO i w aplikacji IKO.

– Projektując ścieżkę sprzedaży ubezpieczenia, staraliśmy się ograniczyć liczbę wymaganych kroków. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i efektywnych procesów – mówi Przemysław Cyranka.

Z kolei przy zgłoszeniu szkody w serwisie iPKO klient podaje informacje w prostym formularzu, a w kolejnym kroku otrzymuje komunikat z potwierdzeniem zarejestrowania szkody wraz z jej numerem oraz informacją o możliwości śledzenia statusu.

– Dla wybranych szkód klient będzie mógł samodzielnie wykonać oględziny. W takiej sytuacji aplikacja „poprowadzi” klienta przez cały proces i w efekcie klient otrzyma propozycję wysokości odszkodowania – zauważa firma.

W grupie taniej i bezpiecznie

PKO Ubezpieczenia oferuje moduł śledzenia szkody, który stanowi duże udogodnienie, bo umożliwia nie tylko weryfikację statusu likwidacji szkody, ale także podłączenie dokumentów, komunikację z opiekunem szkody w formie czatu (bez konieczności korzystania z SMS czy e-mail), a profesjonalną naprawę pojazdu zapewni sieć partnerskich warsztatów na terenie całego kraju.

PKO Ubezpieczenia wykorzystuje synergię Grupy PKO. Zdaniem firmy bardzo wygodna dla klientów jest możliwość załatwienia wszystkich spraw ubezpieczeniowych w jednym miejscu – czy u doradcy bankowego czy w aplikacji.

Z badań firmy, jakie przeprowadzono wśród potencjalnych klientów przed wdrożeniem ubezpieczenia PKO Moto, wynikało, że posiadanie w jednym miejscu zarówno produktów ubezpieczeniowych, jak i bankowych jest wartością dodaną. – To nas wyróżnia na tle „tradycyjnych” ubezpieczycieli – uważa Przemysław Cyranka.

Materiał Partnera: PKO Ubezpieczenia