W ciągu półtora roku działalności w Polsce Klarna stała się kluczowym partnerem wzrostu dla 4 tysięcy sklepów internetowych, przyczyniając się w ten sposób do rozwoju polskiej gospodarki cyfrowej. Nawiązaliśmy współpracę zarówno z lokalnymi markami, jak np. Ania Kuczyńska, Local Heroes, The Odder Side, jak i globalnymi gigantami, takimi jak H&M, LPP (Reserved, Mohito, Sinsay, House, Cropp), Adidas oraz About You. Jako pierwsi na polskim rynku rozszerzyliśmy swoją działalność także o segment wydarzeń sportowych, gdzie współpracujemy z Legią Warszawa i sponsorujemy żeńską drużynę Legia Ladies oraz branżę gastronomiczną (Restaurant Club).
Teraz przy okazji nawiązania współpracy z jednym z największych producentów obuwia w Polsce – marką Wojas – udostępniamy konsumentom możliwości odroczenia płatności w sklepach stacjonarnych. Podobne rozwiązania oferujemy już na dziewięciu innych rynkach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech czy Hiszpanii, gdzie usługa „Zapłać za 30 dni” dostępna jest w punktach sprzedaży największych światowych marek, takich jak Ralph Laurent, Sephora, The North Face, Pandora czy Dyson. Dlatego w tym roku w Klarnie będziemy skupiać się na rozwoju płatności in-store w Polsce i wdrożeniu ich u większej liczby naszych partnerów. Dane z rynków zagranicznych pokazują, że udostępniając konsumentom usługę „Zapłać za 30 dni” w sklepach stacjonarnych, przedsiębiorcy mogą zwiększyć wartość koszyka zakupowego nawet o 100 proc.
A jakie są plany Klarny na najbliższą przyszłość?
Wkrótce planujemy uruchomić nowy produkt – rozłożenie płatności na trzy nieoprocentowane raty. Polscy konsumenci będą mogli skorzystać z usługi „Podziel na trzy” od Klarny i płacić po jednej trzeciej wartości produktu co 30 dni. To bardzo praktyczne rozwiązanie, zwłaszcza gdy kupujący dokonuje większych zakupów. Planujemy też stworzyć narzędzie, które będzie informowało klientów o zniżkach w jego rejonie. Dzięki rozbudowanej możliwości agregacji danych jesteśmy w stanie łatwo targetować dane promocje czy zniżki.
W najbliższych latach chcemy stać się liderem płatności na polskim rynku. Już dzisiaj, dzięki połączeniu ze Stocard, mamy większe pokrycie niż nasza konkurencja. Obecnie obsługujemy 6 tysięcy sklepów i 2,5 miliona użytkowników w Polsce. Liczymy na to, że ta liczba dynamicznie będzie się zwiększać. Co więcej, cały czas rozszerzamy naszą działalność także o nowe rynki. Jakiś czas temu uruchomiliśmy nasze usługi w kolejnym kraju, tym razem są to Czechy.
Czy Klarna ma jeszcze