Wolontariusze Castoramy zasadzili 7 tysięcy sosen

W miniony czwartek region Podlasia w Białogrądach, w nadleśnictwie Rajgród, wzbogacił się o nowy las.

Publikacja: 21.04.2023 09:00

Materiał partnera: Castoramy

W projekcie sadzenia drzewek na terenie prawie 8 ha wzięło udział ponad 100 wolontariuszy ze sklepów i biura Castoramy oraz Grupy Kingfisher. Inicjatywa zalesiania była jedną z największych akcji wolontariatu pracowniczego w Castoramie na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Lasy to potężny oręż w walce z globalnymi zmianami klimatycznymi – pochłaniają dwutlenek węgla, wpływając tym samym na stabilność klimatu. Dorosła sosna wytwarza tlen niezbędny do życia aż trzech osób, a hektar lasu wytwarza w ciągu doby około 700 kilogramów tlenu dla 2500 osób. Drzewa ochładzają powietrze atmosferyczne podczas upałów, działając jak wielki klimatyzator – jedno drzewo może wykonać taką samą pracę jak co najmniej dziesięć klimatyzatorów. W ciągu roku to samo drzewo wchłania ok. 3 tys. litrów wody opadowej, a następnie oddaje do powietrza kilkaset litrów wody w postaci pary. Lasy są niezastąpionym gwarantem bioróżnorodności – ich ekosystem jest niezbędny do życia wielu gatunków zwierząt, ptaków i owadów.

– Jesteśmy świadomi wpływu człowieka na środowisko. Bierzemy na siebie tę odpowiedzialność i poprzez liczne inicjatywy inwestujemy w działania na rzecz przyszłych pokoleń. Mamy już w planach kontynuację akcji zalesiania z nadleśnictwem Rajgród, którą rozszerzymy o kolejne gatunki drzew – mówi Piotr Bober dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju w Castorama Polska.

Strategia zrównoważonego rozwoju Castorama Polska obowiązuje w całej Grupie Kingfisher. Dokument określa priorytety polityki odpowiedzialnego biznesu firmy – dbałość o pracowników, planetę, klientów i społeczności lokalne. Jednym z najważniejszych celów Grupy jest osiągnięcie do końca 2040 roku zerowej emisji netto w ramach prowadzonej działalności operacyjnej. W planach ma również osiągnięcie do końca 2025 r. 60 proc. całkowitej sprzedaży ze zrównoważonych produktów dla domu. Już teraz w swojej ofercie produktów oznaczonych logo CastoSfera Castorama posiada prawie 10 tys. produktów przyjaznych dla środowiska i planety.

Grupa Kingfisher jako członek-założyciel inicjatywy „Rainforest Alliance Forest Allies” jest na dobrej drodze, aby stać się organizacją Forest Positive do 2025/2026 roku. Firma inwestuje w sześć kluczowych projektów w regionach najbardziej zagrożonych wylesianiem na całym świecie. Do 2025/2026 roku Kingfisher ma zamiar wykorzystywać w 100 proc. odpowiedzialnie pozyskiwane drewno i papier w swoich produktach i katalogach – tylko w latach 2021/22 w sposób odpowiedzialny pozyskiwano 87,2 proc. drewna i papieru w produktach, a w drugim roku 100 proc. papieru katalogowego.

– Castorama Polska promuje zrównoważone leśnictwo poprzez produkty oznaczone certyfikatami FSC, PEFC, które podpowiadają klientom, że produkty oznaczone certyfikatami pochodzą z odpowiedzialnych źródeł. Dzięki wprowadzonej polityce w zakresie drewna skierowanej do dostawców oraz działania informacyjne do klientów, jak np. Piątek FSC, możemy przyczynić się do rozwijania gospodarki leśnej zarządzanej w sposób odpowiedzialny z poszanowaniem przyrody i lokalnych społeczności. – tłumaczy Paweł Świętochowski dyrektor ds. odpowiedzialnego biznesu w Castorama Polska.

Na polskim rynku Castorama odpowiada na wzrastające zainteresowanie klientów zrównoważonymi produktami pozwalającymi tworzyć ekologiczne domy i ogrody w przystępnej cenie. Firma wskazuje przyjazne dla środowiska, zdrowia oraz portfela konkretne rozwiązania, a także przyczynia się do zmiany świadomości klientów i ich stylu życia na zdrowszy, bardziej odpowiedzialny i zrównoważony. Głos Castoramy w dyskusji na temat wpływu biznesu na środowisko jest zatem bardzo wymowny, dlatego nie może go zabraknąć na jednym z najważniejszych wydarzeń biznesowych w Europie Środkowej. Podczas XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego przedstawiciele Castorama Polska i Kingfisher będą rozmawiać o inwestycjach sieci w osiągnięcie celów net zero, a także o roli fundacji i wolontariatu pracowniczego we współczesnym świecie.

Materiał partnera: Castoramy

Materiał partnera
Ubezpieczenie moto, jakiego nie ma nikt
Materiał partnera
Kolejny sezon urlopowy przed nami. Czego należy się spodziewać?
Dodatki
Firmy: nadal daleko do normalności
Materiał partnera
Wykorzystać potencjał transportu kolejowego
Materiał Promocyjny
ESG - Raportowanie w praktyce – IV edycja
Materiał partnera
Politechnika Śląska? – duży wybór kierunków i nowoczesna marka
Dodatki
Coraz więcej kobiet wybiera uczelnie techniczne