Materiał powstał we współpracy z wszystko.pl

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia. Platforma sprzedażowa wszystko.pl nie wzięła się znikąd. Portal ma wsparcie Grupy Kapitałowej Comarch, jednej z największych firm z branży IT w Polsce. Od kilkunastu miesięcy specjalnie oddelegowany zespół specjalistów od technologii, sprzedaży i marketingu pracuje nad rozwojem nowoczesnego marketplace, który pozwoli przedsiębiorcom w każdej kategorii sprzedawać swoje produkty.

I to za darmo!

0 proc. prowizji od sprzedaży i brak opłat abonenckich

Tak jest, na wszystko.pl sprzedawcy nie zapłacą ani grosza prowizji od sprzedawanych towarów. Co więcej, portal nie planuje pobierać od nich opłat za założenie konta czy utrzymanie ofert. – Tym samym wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom sprzedających w e-commerce, którzy na innych platformach muszą płacić coraz wyższe opłaty i prowizje za to, że sprzedają – mówi Mariola Barzyk-Libura, która odpowiada za procesy biznesowe we wszystko.pl. – Dzięki bezprowizyjnej sprzedaży na wszystko.pl nasi użytkownicy będą mogli mądrzej planować biznes i czerpać wyższe zyski z prowadzenia działalności – dodaje.

Platforma oferuje już rozbudowane integracje z systemami do zarządzania sprzedażą: Baselinkerem, systemami Comarch ERP oraz przez Open API. Do serwisu dołączyły dotychczas tak znane brandy jak Neonet, NTT System, Action, Homla, Lulu Castagnette, Pathron Snowboards czy TOTO Hair Company.

Premiera platformy wszystko.pl dla klientów jest planowana na pierwszą połowę 2023 roku. Jednak już teraz sprzedawcy mogą rejestrować konta na portalu i przygotowywać swoje oferty. Serwis oferuje obecnie podstawowe funkcjonalności umożliwiające m.in. integrację sprzedaży i dodawanie produktów. Celem zespołu tworzącego portal było jak najszybsze opublikowanie pierwszej wersji platformy i umożliwienie sprzedawcom sprawnej rejestracji oraz przygotowywania sklepu przed premierą konsumencką. Z każdą kolejną wersją platformy dokładane będą kolejne niezbędne udogodnienia, analogiczne jak na innych portalach.

Daj się znaleźć klientom! Marketing na wszystko.pl

Sprzedaż na platformach zakupowych to inwestycja, która zwróci się z nawiązką. Dołączenie do marketplace cechuje się niskim progiem wejścia – wystarczy założyć konto i je zweryfikować. Dodatkowo tak duże serwisy oferują gotowy kanał sprzedaży: z rozbudowanymi funkcjonalnościami, integracją czy przygotowanymi rozwiązaniami logistycznymi.

Wspomnieć należy też o niesłabnącym potencjale platform zakupowych. Według tegorocznego raportu organizacji PwC „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” udział marketplace w ogólnej sprzedaży online w naszym kraju w ciągu pięciu najbliższych lat ma osiągnąć wartość 55-60 proc. (obecnie ok. 45 proc.), co oznacza, że większość klientów właśnie na platformach będzie kupowało najwięcej.

Widząc duże zainteresowanie klientów dużymi serwisami, warto dać się zauważyć ze swoją ofertą. Na wszystko.pl sprzedawcy będą mogli liczyć na rozwiązania marketingowe, takie jak promocja marki na sliderach i banerach reklamowych na platformie, darmowa ekspozycja logo na liście ofert czy personalizacja sklepu w modelu shop-in-shop.

– W dzisiejszym rozproszonym świecie internautów zalewa potok informacji i reklam. Warto więc tak planować marketing swoich produktów, by dotrzeć z nimi do odbiorców w odpowiednim momencie. Dlatego umożliwimy naszym sprzedawcom promowanie oferty w kampaniach sezonowych czy akcjach dopasowanych do konkretnej kategorii. Takie rozwiązania pozwolą sprzedawcom łatwiej trafić z nowościami czy promocjami do potencjalnie zainteresowanych klientów – przekonuje Dagmara Rogowska, odpowiedzialna za marketing we wszystko.pl.

Poza tym sprzedawcy dostaną szansę promowania oferty na blogu podczas akcji outdoorowych (reklamy z wykorzystaniem nośników zewnętrznych) i w mediach społecznościowych. Wybrani sprzedawcy będą mogli też wziąć udział w naszych współpracach z influencerami czy dużej kampanii telewizyjnej i radiowej (jednej z największych w historii Grupy Comarch). – Możliwości promowania produktów będzie sporo, większą część z nich wdrożymy już w momencie premiery konsumenckiej wszystko.pl – zapewnia Dagmara Rogowska.

Więcej szczegółów o wszystko.pl oraz ścieżkę rejestracji dla sprzedających znaleźć można na stronie sprzedawca.wszystko.pl

Materiał powstał we współpracy z wszystko.pl