Materiał powstał we współpracy z McDonald’s Polska

Społeczne zaangażowanie biznesu to nie tylko bycie liderem w działaniach, ale i nieustająca lekcja: słuchanie potrzeb pracowników i wdrażanie rozwiązań, dzięki którym możliwe są małe i te duże – globalne zmiany. Ostatnie lata postawiły pracodawców przed szeregiem wyzwań. Praca stała się nie tylko źródłem dochodu, ale i gwarantem poczucia bezpieczeństwa, w momentach kiedy brakowało go najbardziej. McDonald’s jako lider branży, zatrudniający 30 tysięcy pracowników, stale podejmuje działania zapewniające bezpieczeństwo. Na żadnym etapie marka nie pozostawia pracowników i franczyzobiorców samych.

Ostatnie miesiące i wybuch wojny w Ukrainie zburzył dotychczasowy porządek, ale i zjednoczył całe społeczeństwo. W McDonald’s Polska, w kilka dni od wybuchu tragicznych wydarzeń, podjęto szereg działań, angażujących nie tylko pracowników biura, ale i pracowników restauracji, w tym tych ukraińskojęzycznych – tak aby każda osoba potrzebująca wsparcia, mogła je otrzymać. Za uruchomienie jednego z działań odpowiada Magdalena Jeżak – People Field Consultant w McDonald’s.

– Stworzyliśmy Wewnętrzną Linię Wsparcia, która pomaga w zatrudnieniu, zakwaterowaniu oraz zapewnieniu wsparcia psychologicznego. Rozpoczęliśmy 28 lutego z zespołem ośmiu koordynatorów narodowości ukraińskiej, którzy wspierali swoich rodaków w tak trudnym okresie. Byliśmy dostępni przez siedem dni w tygodniu. Ponad 80 proc. osób, które zgłaszały się po wsparcie, to pracownicy McDonald’s Ukraina wraz z rodzinami. Zapewniliśmy dom tymczasowy w Raszynie, w którym kilkadziesiąt osób znalazło schronienie do czasu usamodzielnienia i podjęcia pracy. Nieoceniona była pomoc franczyzobiorców, którzy zapewniali pracę i zakwaterowanie na terenie całej Polski.

Magdalena Jeżak, People Field Consultant.

Magdalena Jeżak, People Field Consultant.

Materiały prasowe

W zmiennych i niepewnych czasach marka reaguje na bieżące potrzeby pracowników ze świadomością, że niesienie pomocy to maraton, a nie sprint. Zaangażowanie McDonald’s jest oparte na długodystansowej strategii i obejmuje nie tylko grupy bezpośrednio dotknięte wojną, ale i wszystkich pracowników. Geograficzna bliskość tragicznych wydarzeń sprawia, że osoby dotychczas czujące się bezpiecznie w swoim kraju, poczuły strach o życie swoje i swoich najbliższych. Przy jednoczesnym zaangażowaniu w udzielanie pomocy nietrudno jest o wypalenie. Troska o psychiczny komfort pracowników to priorytet dla tego pracodawcy. W marcu zorganizowano cykl spotkań online z psychologami, interwentami kryzysowymi i psychiatrami, żeby zwiększyć świadomość pracowników, jak regulować emocje własne i innych. W zespołach McDonald’s zawsze pracowały osoby z różnych kultur i krajów. Obecnie jest to 26 narodowości, a zadbanie o każdą z nich to nie tylko rezultat ostatnich działań, a wynik wieloletniej pracy nad tworzeniem otwartego i włączającego miejsca pracy. Różnorodność i wielokulturowość to część DNA marki, która czuje zobowiązanie wobec każdego z 30 tysięcy pracowników, aby McDonald’s był miejscem, w którym czują się bezpiecznie. Dbamy o przygotowanie menedżerów do zarządzania różnorodnymi zespołami – mówi Katarzyna Michalska – Operations Deployment Consultant:

– Każdy pracownik w ramach procesu wdrożenia uczestniczy w szkoleniach dotyczących tworzenia otwartego, pełnego szacunku miejsca pracy, w którym każdy może być sobą, niezależnie, skąd przybywa i jakie doświadczenie wnosi. Przykładamy uwagę do najmniejszych rzeczy, które często okazują się być tymi najważniejszymi – w pierwszych dniach wojny pracownicy potrzebowali przede wszystkim kontaktu ze swoimi bliskimi, którzy pozostali w Ukrainie i których życie było zagrożone. Potrzebowali także zachowania dotychczasowego porządku i obowiązków, aby choć na chwilę oderwać myśli od tragedii. W restauracjach przy wschodniej granicy od razu zaczęliśmy wydawać ciepłe, darmowe posiłki, a od wybuchu wojny wydaliśmy ich już ponad 50 000 w całej Polsce. Na Dworcu Centralnym w Warszawie uruchomiliśmy także punkt opieki dziennej dla dzieci.

W pomocowe działania zaangażowana jest także Fundacja Ronalda McDonalda, której ambulans udziela wsparcia medycznego dla uchodźców w Przemyślu. Fundacja finansuje także łóżka dla rodziców dzieci z Ukrainy przebywających w szpitalach oraz zapewnia zakwaterowanie w Domach Ronalda McDonalda rodzinom ciężko chorych dzieci.

Materiał powstał we współpracy z McDonald’s Polska