Polska firma rodzinna – czyli?

Na początku to było nieduże, lokalne przedsiębiorstwo, które w 1991 r. stworzyli wspólnicy ze studenckich lat. Od tego czasu LPP przeobraziło się w jedną z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych firm odzieżowych. Dziś zarządza pięcioma popularnymi markami modowymi. Jest nadal spółką z rodzinnym kapitałem, a jednocześnie notowanym na warszawskiej giełdzie liderem branży na polskim rynku.

Zgodnie z przyjętym i konsekwentnie realizowanym modelem biznesowym LPP, kolekcje wszystkich pięciu wspomnianych brandów powstają w Polsce – to tutaj odbywa się cały proces kreatywny i powstaje wartość dodana, tu zapadają też wszelkie strategiczne decyzje. – Nasze marki odnoszą globalny sukces, ale nadal jesteśmy made in Poland. Jesteśmy polską firmą rodzinną na pokolenia. Tu mamy korzenie i tutaj pozostaniemy, a tym samym cały nasz know-how. Dlatego też tutaj płacimy podatki – zaznacza Marek Piechocki, współzałożyciel i prezes LPP. Nie znaczy to jednak, że firma ogranicza swoje działania tylko do Polski – wręcz przeciwnie.

Polskie projekty na ulicach Londynu, Berlina czy Tel Awiwu

Dzięki salonom stacjonarnym, a także systemowi sprzedaży online, LPP dociera z asortymentem swoich marek łącznie już na 39 rynków. W ubrania z metkami takich brandów jak Reserved czy Cropp mogą zaopatrzyć się nie tylko Polacy czy mieszańcy większości europejskich krajów, ale również miłośnicy mody ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kuwejtu, Kataru, Kazachstanu czy Egiptu. W 2019 r. szacowane wpływy tej spółki z eksportu wyniosły ponad 3 mld zł. Do tego w drugim kwartale poprzedniego roku przychody ze sprzedaży zagranicznej po raz pierwszy w historii firmy przewyższyły te osiągane w Polsce. Co więcej – wartość sprzedaży zagranicznej LPP była większa od krajowych przychodów trzy kwartały z rzędu. – Rosnący poziom eksportu w strukturze naszego przychodu świadczy nie tylko o dostosowaniu kolekcji do oczekiwań klienta międzynarodowego. To przede wszystkim dobry krok w kierunku realizacji naszego celu, jakim jest budowanie pozycji LPP jako marki globalnej – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes ds. finansowych w LPP.

Globalnie i lokalnie

LPP myślni globalnie, ale jednocześnie intensywnie działa lokalnie, również na rzecz krajowej gospodarki. Przede wszystkim to w Polsce płaci podatki. W 2018 r. spółka wpłaciła do budżetu państwa niemal miliard zł, w tym ponad 144 mln zł podatku dochodowego. Tym samym według zestawienia Ministerstwa Finansów znalazła się w top 30 płatników CIT-u w naszym kraju, zajmując trzecie miejsce w branży handlowej. Więcej informacji na temat tego, jakiej wysokości podatki LPP zapłaciło w latach 2015-2018 można znaleźć na stronie: https://www.lppsa.com/zrownowazony-rozwoj/swiadomi-spolecznie.

Jak będą wyglądać te liczby w odniesieniu do 2019 r.? O tym oficjalnie LPP poinformuje wkrótce, natomiast już teraz estymuje, że zasili państwową kasę jeszcze wyższą kwotą, która przekroczy miliard zł.

Materiał Promocyjny