Jedną z najciekawszych statystyk dotyczących e-commerce w Polsce w grudniu 2020 r. był fakt, że ponad 90 proc. osób kupujących prezenty - i będących w wieku poniżej 50 lat - przynajmniej jedną z nich zakupiło lub analizowało przez internet. Pandemia sprawiła, że tradycyjne wizyty w galerii handlowej nie były już jednym z grudniowych punktów obowiązkowych. Stała się nim analiza ofert i cen - oraz późniejsze zamówienie - towarów przez internet. 

Dokładnie ten sam trend widać w przypadku usług telekomunikacyjnych. Polskie społeczeństwo przechodzi błyskawiczną cyfryzację na każdym polu - również ofert operatorów. Sprzyjają temu możliwości, które mają abonenci. Coraz szerzej otwiera się rynek telekomunikacyjny wymuszający bardziej aktywną rywalizację operatorów. W praktyce skończyły się czasy, w których np. duże osiedle mieszkaniowe z założenia skazane było wyłącznie na jednego dostawcę usług telekomunikacyjnych. Współdzielenie infrastruktury pozwala na łatwiejsze dotarcie do nowych odbiorców, a co za tym idzie - większą liczbę ofert do analizy.

Jak działa platforma PanWybierak?

W te założenia wpisuje się PanWybierak.pl - porównywarka cen usług telekomunikacyjnych umożliwiająca również ich zamówienie online lub w ramach kontaktu telefonicznego i elektronicznego. Agregując oferty operatorów dysponuje aktualną bazą kluczowych informacji takich jak:

ceny poszczególnych usług i pakietów

bieżące promocje 

zasięg konkretnych usług operatora. 

Szczególnie kontekst lokalizacyjny jest w tym przypadku kluczowy. Po wpisaniu danego adresu na Panwybierak.pl i oznaczając typ ofert, która jest poszukiwania - internet, telewizja, telefon lub pakiet tych usług - system wskazuje, jakie propozycje operatorów są aktywne w danym miejscu. To niezwykle istotne ze względu na technologię. Zasięg internetu czy możliwości danej sieci kablowej sprawiają, że na np. tej samej ulicy - w zależności od konkretnego adresu - oferty operatorów mogą się diametralnie różnić. Wykorzystanie platformy pozwala szybko sprawdzić aktualne ceny operatorów docierających z konkretną usługą. Serwis umożliwia również szybkie zamówienie konkretnego wariantu. Nie wiążę się to z żadnymi dodatkowymi opłatami. 

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Porównanie ofert ma coraz większe znaczenie

Sprawna agregacja danych i łatwe porównanie cen operatorów ma szczególne znaczenie wobec zmian przepisów i nowych regulacji stosunków między klientem a operatorem. - Od 21 grudnia 2020 r. zdecydowanie umacniają one pozycję klienta w relacji z dostawcą usługi, jaką jest np. abonament - mówi Paweł Jamiołkowski, członek zarządu PanWybierak.pl. Po pierwsze: klient może rozwiązać umowę w trybie online - wystarcza do tego wiadomość e-mail, a nie wysłanie np. dokumentu odstąpienia w formie papierowej. W ten sposób zmiana operatora będzie zdecydowanie łatwiejsza. Po drugie: operatorzy muszą poinformować klienta o nadchodzącym wygaśnięciu umowy nie później niż 30 dni przed zakończeniem okresu, na jaki ją zawarto. W ten sposób klient będzie lepiej panował nad tym, czy chce zdecydować się na usługi od nowego dostawcy. Ważną nowością jest też obowiązek nakładany na operatorów internetu. Muszą informować klientów o ilości zużytych danych, które wykorzystano w ramach danego pakietu internetu. - Wszystko to sprawia, że odbiorca będzie miał zdecydowanie większą kontrolę nad własnym abonamentem. Może przeanalizować go pod kątem potencjalnej zmiany - wskazuje Jamiołkowski. 

Materiał Promocyjny