Rynek czekał zwłaszcza na wyniki koncernu LVMH, właściciela marek Dior, Kenzo czy Louis Vuitton. Firma podała, że w pierwszym półroczu jej sprzedaż wzrosła o 13 proc. do 10,3 mld euro, a zysk o 22 proc. do 2,22 mld euro.

Dane są także znacznie lepsze od prognoz analityków. Firma nie podała prognoz dotyczących wyników w całym 2011 r., jednak zdaniem analityków można się spodziewać dalszej ich poprawy. Ogółem cała branża jest bowiem w doskonałych nastrojach.

Włoska Luxottica, producent okularów przeciwsłonecznych Ray-Ban i Oakley, podała że jej przychody w drugim kwartale wzrosły o 2,4 proc. do 1,63 mld euro. Z kolei Hermes znany z luksusowych akcesoriów zanotował w tym okresie wzrost sprzedaży o 17,9 proc., do 668,4 mln euro. Wynik jest także znacznie lepszy od prognoz analityków, a Hermes w całym 2011 r. spodziewa się wzrostu sprzedaży o 12 - 14 proc. W Azji tylko w drugim kwartale wzrosła o 24 proc., w USA o 22 proc. w Europie zaś o 21 proc.

Dobre wyniki podało także brytyjskie Burberry, którego kwartalne przychody wzrosły o 34 proc., do 367 mln funtów. Firma w tym roku planuje otworzenie 20 - 25 nowych sklepów, czyli nieco więcej, niż w 2010 r.

Analitycy z firmy doradczej Bain&Co. prognozują, że rynek towarów luksusowych wzrośnie w tym roku 8 proc.