Brandy, eksport, zespół – nasze solidne podstawy do wzrostu

Zrównoważony rozwój postrzegamy jako szansę i silną podstawę budowania nowoczesnej firmy, innowacyjnej, wypełniającej surowe kryteria regulacji w obszarze ESG – mówi Magdalena Miele, prezeska Global Cosmed SA.

Publikacja: 17.11.2023 09:00

Magdalena Miele, prezeska Global Cosmed SA

Magdalena Miele, prezeska Global Cosmed SA

Foto: mat. pras.

Materiał promocyjny

Najnowszy raport finansowy, opublikowany 8 listopada, mówi o sześciokrotnym wzroście zysku netto rok do roku i najlepszym wyniku EBITDA w historii za pierwsze dziewięć miesięcy roku.

Liczby mówią same za siebie – krok po kroku wypełniamy daną naszym akcjonariuszom obietnicę stałego wzrostu organicznego. Co ważne, mamy ponad 50-proc. wzrost ceny akcji na początku listopada w stosunku do początku stycznia, co jest dowodem na to, że coraz więcej osób docenia wdrażaną przez nas strategię. A ta od miesięcy pozostaje bez zmian i opiera się na czterech filarach: rozwoju brandów Global Cosmed, eksporcie, modernizacji naszych fabryk w kierunku większej efektywności i automatyzacji parku maszynowego oraz na naszym zespole.

Prawie dwa lata temu Global Cosmed przyjęło strategię zrównoważonego rozwoju. Co w tym czasie zrobiliście w tym temacie?

Przyjęcie strategii jest dla jakości zarządzania firmą tym, czym modernizacje w fabrykach i zakup nowych maszyn dla poprawy efektywności produkcji. To element przewagi konkurencyjnej, dlatego zarządzanie zrównoważonym rozwojem jest bezpośrednio w odpowiedzialności mojej jako prezeski zarządu. Angażuję się jako sponsor strategii ESG w pracę rady ds. zrównoważonego rozwoju, efekty prac grup roboczych czy zespołów pracujących nad analizami ryzyk i szansami ESG trafiają bezpośrednio na moje biurko. Doceniamy w firmie wiedzę na temat zmian klimatycznych, w zakresie bioróżnorodności czy obowiązki związane z prawami człowieka. Wolimy je znać, rozumieć, a przygotowania do zmian rozłożyć w czasie, niż zostawić to na ostatnią chwilę. Zrównoważony rozwój postrzegamy jako szansę i silną podstawę budowania nowoczesnej firmy, innowacyjnej, wypełniającej surowe kryteria regulacji w obszarze ESG. O efektach naszego podejścia corocznie informujemy w raporcie niefinansowym, na bieżąco na naszej stronie internetowej i na licznych konferencjach, na które jesteśmy zapraszani w geście docenienia naszych działań.

Znamy już doskonałe wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały. Na jakie jeszcze działania warto zwrócić uwagę w tym okresie?

Zdecydowanie ogromnym sukcesem jest sprawne przeprowadzenie procesu specjalizacji zakładów (produkcja kosmetyków w Radomiu i chemii gospodarczej w Jaworze i niemieckim Stadtilm). Z sukcesem przeszliśmy audyty certyfikacji Ecocert Cosmos oraz RSPO, jesteśmy przygotowani do kolejnych audytów systemów jakości w naszych lokalizacjach. To zasługa naszego świetnego zespołu, specjalistów oddanych swojej pracy, a jednocześnie ludzi, którzy wspólnie budują firmę opartą na wartościach, na szacunku, odpowiedzialności i chęci rozwoju. Otrzymywane nagrody i zaproszenia do współpracy w ramach inicjatyw międzybranżowych są już tylko efektem codziennej pracy.

Niewątpliwie dla pani ten rok był wyjątkowy ze względu na objęcie stanowiska prezeski zarządu spółki.

Oczywiście to potężne wyzwanie, szczególnie gdy przejmuje się tę funkcję po tak charyzmatycznym człowieku jak Andreas Miele! Przejęłam firmę dobrze przygotowaną pod względem technicznym do realizacji celów biznesowych postawionych firmie kilka lat temu. Od siebie dodaję do tego ponad 25 lat doświadczenia w sprzedaży i marketingu oraz to, co swoiste dla kobiecego pierwiastka: uważność na człowieka, wiarę w konieczność budowania kultury opartej na wartościach, etyce, włączającej i angażującej na każdym szczeblu, prowadzenie dialogu w całym łańcuchu wartości.

Dobrze powiedziane. Jakie zatem mają państwo plany na kolejne miesiące?

Kontynuujemy obraną strategię wzrostu poprzez rozwój marek Global Cosmed i eksportu. O ile wszystkie nasze marki przeszły już re-launch, o tyle cały czas mamy wiele nowych rynków do zdobycia. Dlatego bardzo aktywnie poszukujemy nowych partnerów na całym świecie, między innymi poprzez udział w targach kosmetycznych: w tym roku w Dubaju i HongKongu, a w styczniu 2024 w Miami w Stanach Zjednoczonych.

Zdajemy sobie sprawę z konieczności monitorowania sytuacji geopolitycznej. Robimy swoje. Nie czekamy z założonymi rękami: rozwijamy systemy wewnętrzne, kontynuujemy prace optymalizacyjne i specjalizację w zakładach, licząc na docenienie i kolejne wzrosty spółki na giełdzie.

Komentarz do wyników firmy jest dostępny na stronie: www.globalcosmed.eu w aktualnościach

Pierwsza część wywiadu.

Materiał promocyjny

Materiał promocyjny

Najnowszy raport finansowy, opublikowany 8 listopada, mówi o sześciokrotnym wzroście zysku netto rok do roku i najlepszym wyniku EBITDA w historii za pierwsze dziewięć miesięcy roku.

Pozostało 96% artykułu
Biznes
Pierwsza od siedmiu lat awaria rakiety Muska. Może spłonąć 20 satelitów
Biznes
Niemcy chcą się pozbyć chińskich gigantów z sieci 5G. Stają do walki z Huawei i ZTE
Biznes
UE chce, by dane napędzały biznes. Ale polskie firmy mają obawy
Biznes
„Efekt Hollywood” bije w polskie kina: dwa kwartały spadków
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biznes
Białoruskie firmy przenoszą się z Litwy do Polski. Wiadomo dlaczego
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą