Ekologiczne rozwiązania pozwalają zmniejszyć koszty

Ochrona środowiska jest ważna nie tylko przy produkcji opon, ale także przy ich użytkowaniu.

Publikacja: 31.10.2023 09:00

Materiał partnera: Continental

Continental Opony Polska jest od lat partnerem akcji „Profesjonalni kierowcy”, bierze udział w szkoleniach kierowców zawodowych oraz w edukacji przyszłych profesjonalistów transportu drogowego. Dyrektor działu sprzedaży flotowej Continental Opony Polska Krzysztof Otrząsek podkreśla, że społeczna odpowiedzialność to także dbałość o środowisko, co w przypadku firmy produkującej opony ma kilka znaczeń.

Opona ma nie tylko zapewniać niski opór toczenia, ale także cały proces produkcyjny ma być skonstruowany z myślą o środowisku naturalnym, które jest na pierwszym miejscu. Krzysztof Otrząsek zaznacza, że Continental stawia sobie ambitne cele i do 2050 roku chce dojść do całkowitej neutralności pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw i pozyskiwać materiały ze źródeł odnawialnych lub z wtórnej przeróbki.

Firma wie, gdzie chce się znaleźć za ćwierć wieku, ale już teraz wprowadziła wiele technologii, które pozwalają uzyskać doskonałe wyniki środowiskowe. Continental może się pochwalić najmniejszym wśród europejskich fabryk zużyciem wody. W lipcu uruchomił produkcję opon UltraContact NXT do aut osobowych. W tych oponach 65 proc. materiałów pochodzi ze źródeł odnawialnych lub z recyklingu.

– To popularny produkt, oferowany w powszechnie stosowanych rozmiarach. Mieści się w klasie AAA, co oznacza, że ma świetne parametry jazdy i pomimo nowatorskiego źródła pochodzenia materiałów nie poszliśmy na żadne kompromisy – zauważa Krzysztof Otrząsek.

Przypomina, że w klasie opon do samochodów ciężarowych Continental daje oponom drugie czy nawet trzecie życie. – Po bieżnikowaniu mają one parametry zbliżone do opon nowych. Chodzi o trwałość i wielkość oporów toczenia, które są porównywalne z oponami nowymi – zapewnia dyrektor działu sprzedaży flotowej Continental Opony Polska.

Unijny regulator wdraża nowe przepisy, które od wszystkich rynkowych graczy wymagają poprawy parametrów produktów i procesów. – Działania rządów, przedsiębiorstw i konsumentów są skoordynowane z dobrem planety jako celem nadrzędnym. Premiowane są wyroby oraz materiały jak najbardziej neutralne dla środowiska. Regulacje wymusiły ograniczenie emisji dwutlenku węgla, co oznacza mniejsze zużycie oleju napędowego oraz redukcję zapylenia powstającego ze ścierania się opon. – Mamy technologie pozwalające nie tylko na mniejsze oporów toczenia, ale i mniejsze ścieranie bieżnika. Taka opona jest trwalsza, co prowadzi do lepszego wykorzystania materiałów i energii zawartych w już wyprodukowanych oponach – tłumaczy Krzysztof Otrząsek.

Continental od lat stawia na wspieranie zarządzania transportem. – W tym roku wprowadziliśmy nową wersję rozwiązania cyfrowego z serii Conti Connect, które składa się z portalu do zarządzania i nowego czujnika ciśnienia powietrza w oponach. System dokonuje pomiarów w czasie rzeczywistym, mierząc nie tylko ciśnienie, ale i przebieg opony, a wkrótce także głębokość bieżnika. Dzięki tej wiedzy potrafimy wymienić opony w optymalnym momencie, aby znów można było ją bieżnikować. Rozwiązania wspierające ekologię pozwalają także na zmniejszenie kosztów – podkreśla Krzysztof Otrząsek.

Materiał partnera: Continental

Biznes
Senator z Ohio łączy Donalda Trumpa z Doliną Krzemową
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Materiał partnera
Chcemy poprawiać dobrostan pracowników
Materiał Partnera
NIS2 a praktyczna poprawa bezpieczeństwa ICT/OT
Biznes
Przewodniczący EKES: Obok Zielonego Ładu Europa potrzebuje ładu przemysłowego
Biznes
Trzy miesiące bez rządowego komitetu. CCC i inne polskie firmy czekają na gwarancje