Wywiad przygotowany na zlecenie Global Cosmed
Przede wszystkim należą się gratulacje za bardzo dobre wyniki półroczne.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy osiągnęliśmy 16-proc. wzrost sprzedaży, do poziomu 212 mln zł. Takie wyniki oczywiście cieszą, podobnie jak wzrost EBITDA do poziomu 17,4 mln, czyli więcej niż w całym 2022 r., i 7 mln zł zysku netto. Nie mogę jednak powiedzieć, że to była niespodzianka. Od wielu miesięcy nasz zespół ciężko pracował nad realizacją założonej strategii. Twarde efekty pracy to solidny wzrost organiczny sprzedaży. Pierwszy raz w historii w ciągu roku zanotowaliśmy aż 4 kontrakty o statusie umowy znaczącej*. Takie fakty mówią o realnej wartości firmy. Mamy nadzieję, że zostanie to zauważone przez inwestorów, którzy cały czas niedoszacowują wartości giełdowej akcji Global Cosmed.
Faktycznie, trend wzrostowy widoczny jest od kilku kwartałów. Co leży u podstaw, na jakich budujecie Global Cosmed?
Cierpliwie i konsekwentnie realizujemy strategię, którą zapoczątkował poprzedni zarząd. Global Cosmed jest firmą rodzinną, zarządzaną przez osoby, które nie tylko łączą więzi rodzinne, ale też wartości, tj. szacunek, rozwój, doskonalenie. Firma jest naszą chlubą, a jej rozwój to nasza osobista ambicja. Dlatego do realizacji strategii podchodzimy bardzo poważnie, a każdy z czterech filarów jest jej nieodłączną częścią. Filary te to: rozwój brandów Global Cosmed, eksportu, modernizacja naszych fabryk w kierunku większej efektywności oraz automatyzacji parku maszynowego i w końcu nasz zespół.