Kongres Profesjonalistów Public Relations. Wszystko, co ważne w branży

21 i 22 września czeka nas jedno z najstarszych i najbardziej oczekiwanych wydarzeń branży PR w Polsce – XIII Kongres Profesjonalistów PR.

Publikacja: 12.09.2023 12:00

Kongres Profesjonalistów Public Relations. Wszystko, co ważne w branży

"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIII Kongresu Profesjonalistów PR

Podczas rzeszowskiego spotkania z udziałem cenionych praktyków i naukowców poruszone zostaną aktualne zagadnienia w public relations. Uczestnicy tegorocznej edycji, której tematem jest „Marka w przestrzeni wirtualnej: interakcja, dialog, kryzys", mogą liczyć na inspirujące prelekcje oraz dużą dawkę merytorycznej wiedzy. Ujawniamy szczegóły wybranych wystąpień.

Kongres Profesjonalistów Public Relations, organizowany bez przerwy od 23 lat, to najważniejsze wydarzenie branży PR w Polsce. Tworzą go prelekcje, dyskusje oraz sesje naukowe. Podczas wydarzenia prezentowane są wyniki badań i analizy. Eksperci oceniają trendy, przedstawiają ciekawe rozwiązania i dzielą się swoim doświadczeniem w obszarach, w których na co dzień pracują. Możliwość uczestnictwa w Kongresie to także okazja do nawiązania nowych kontaktów i utrzymywania relacji biznesowych.

– Jak co roku spotykamy się w Rzeszowie, aby poszerzać wiedzę, wymieniać się doświadczeniami i pomysłami. Zawsze staramy się tworzyć program tak, aby odpowiadał potrzebom naszych gości. Temat przewodni tegorocznej edycji Kongresu dotyka marki w przestrzeni wirtualnej. To właśnie ten obszar został wskazany w ubiegłorocznych badaniach przez samych zainteresowanych jako najbardziej aktualny oraz wart omówienia – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, pomysłodawca i organizator wydarzenia.

Cenione nazwiska i wartościowe prelekcje

Co roku organizatorzy Kongresu zapraszają na wydarzenie naukowców i praktyków public relations, czy marketingu. Podobnie będzie we wrześniu – w tegorocznej edycji wydarzenia weźmie udział m.in. Roman Gutek – twórca festiwali filmowych i właściciel firmy dystrybucyjnej Gutek Film, który opowie o tym, jak udało mu się zbudować silną i rozpoznawalną markę. Inny równie interesujący temat poruszy Magdalena Bigaj, Prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa oraz autorka książki ,,Wychowanie przy ekranie'', która opowie o higienie cyfrowej oraz jej wpływie na wypalenie zawodowe. Prelegentka zaprezentuje wyniki badań higieny cyfrowej osób dorosłych w Polsce, pokaże co dzieje się z mózgiem człowieka, który jest przeciążony informacjami oraz do czego prowadzi postawa "stałej dostępności". Z prezentacji dowiemy się także, na jakie sfery życia prywatnego i zawodowego wpływa sposób używania urządzeń ekranowych, które są nieodłącznym elementem pracy PR-owca. Autorka prezentacji wyjaśni także: jak dokonać cyfrowego restartu i pozbyć się syndromu FOMO.

Wartościowych informacji dostarczy również Joanna Drabik, Expert social media, influencer marketing Artsana Poland, Chicco Poland, która opowie o sile influencerów w obszarze marketingu oraz Wojciech Szymański, CEO Ideo Force, który skupi się na wirtualnym dialogu z botami. Z jego prelekcji dowiemy się jak budować autentyczny kontakt z drugą osobą w erze sztucznej inteligencji.

Swoim doświadczeniem, wiedzą i wnioskami w zarządzaniu mikrokryzysowym podzieli się również Agnieszka Gorzkowicz, zastępczyni rzecznika prasowego w banku Credit Agricole. Podczas wystąpienia, opowie ona o modelu zarządzania i komunikacji w mikrokryzysach.

– Z wykładu dowiemy się m.in. o prewencji antykryzysowej – jak w praktyce PR-owca powinna ona wyglądać oraz jak przygotowywać się do kryzysu i szkolić, aby być wiarygodnym – wskazuje Dariusz Tworzydło.

Magdalena Biedrzycka-Doliwa – lider ds. komunikacji Deloitte i Daniel Dziula – CIO Program Marketing Leader, Marketing Manager Deloitte, omówią wyzwania, z jakimi wiąże się komunikowanie skomplikowanych technologicznych treści na rynku B2B. Eksperci opowiedzą o prezentowaniu zagadnień, niezrozumiałych skrótów, oczekiwaniach odbiorców, co do treści oraz formy i sposobu przekazu, a także o konieczności wielokanałowego podejścia w działaniach komunikacyjnych. To obowiązkowa prelekcja dla osób, którym bliski jest temat komunikacji w branży IT.

W drugim dniu Kongresu równolegle z sesją główną odbywać się będzie konferencja naukowa pod tytułem ,,Zintegrowana komunikacja marketingowa w erze digitalizacji'', którą poprowadzą dr hab. Waldemar Rydzak, prof. UEP oraz dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, prof. UEK.

Merytoryczne dyskusje

Podczas XIII edycji Kongresu odbędą także dwie debaty z udziałem ekspertów, w tym organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations pn. ,,Must have" albo ,,must lose" w PR kryzysowym 2024, którą poprowadzi Roksana Obuchowska, Senior Global Communication Expert, Merck Business Solutions Europe Sp. z o.o., wiceprezeska PSPR.

Drugi panel pod patronatem Stowarzyszenia Agencji Public Relations, będzie z kolei dotyczył dezinformacji, oraz zmian w branży PR, które wywołane zostały nieodwracalnymi procesami globalnymi. W debacie tej wezmą udział m.in. Karolina Bardowska, wójt Gminy Zagrodno, Adam Ambrozik, ekspert public affairs, Jan Matysik, rzecznik prasowy LW Bogdanka S.A.

"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIII Kongresu Profesjonalistów PR

"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIII Kongresu Profesjonalistów PR

Podczas rzeszowskiego spotkania z udziałem cenionych praktyków i naukowców poruszone zostaną aktualne zagadnienia w public relations. Uczestnicy tegorocznej edycji, której tematem jest „Marka w przestrzeni wirtualnej: interakcja, dialog, kryzys", mogą liczyć na inspirujące prelekcje oraz dużą dawkę merytorycznej wiedzy. Ujawniamy szczegóły wybranych wystąpień.

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Pierwsza od siedmiu lat awaria rakiety Muska. Może spłonąć 20 satelitów
Biznes
Niemcy chcą się pozbyć chińskich gigantów z sieci 5G. Stają do walki z Huawei i ZTE
Biznes
UE chce, by dane napędzały biznes. Ale polskie firmy mają obawy
Biznes
„Efekt Hollywood” bije w polskie kina: dwa kwartały spadków
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biznes
Białoruskie firmy przenoszą się z Litwy do Polski. Wiadomo dlaczego
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą