Zdrowy posiłek – to takie proste

Nie ma złych produktów, są tylko złe nawyki żywieniowe. Co oznacza, że w zdrowej, zbilansowanej diecie jest miejsce na wszystko. Ale jak mieć pewność, że przygotowując dla siebie posiłki, dostarczamy niezbędne wartości odżywcze? Jak komponować menu, żeby było smacznie, zdrowo, szybko i ekonomicznie?

Publikacja: 30.06.2023 09:00

Najczęściej po dania gotowe sięgają osoby w wieku 20–45 lat z większych miast liczących powyżej 100

Najczęściej po dania gotowe sięgają osoby w wieku 20–45 lat z większych miast liczących powyżej 100 tys. mieszkańców

Foto: Bartlomiej Dabrowski

Artykuł przygotowany przez Grupę Żabka

Z pomocą przychodzi Żabka. W sklepach sieci znaleźć można wysokojakościowe produkty marek własnych. Wybierając je, możemy być pewni, że posiadają dobrze zbilansowany skład i przygotowano je ze składników pochodzących od sprawdzonych oraz zaufanych dostawców. Produkty te mają także odpowiednią porcję, dzięki której poczujemy się „zdrowo najedzeni”, jednocześnie dając nam gwarancję, że nie zmarnujemy żywności, kupując jej nadmiar.

Jak wynika z danych Żabki, niemal 70 proc. dań gotowych kupowanych w Polsce to dania do odgrzania. Klienci sieci najczęściej sięgają po sprawdzone, znane potrawy: dania mączne (pierogi i naleśniki), dania z makaronem z kuchni włoskiej oraz tradycyjne dania z mięsem i warzywami. Popularność zyskują też znane dobrze Polakom dania kuchni świata. Najczęściej po dania gotowe sięgają osoby w wieku 20–45 lat z większych miast liczących powyżej 100 tys. mieszkańców, w takim samym stopniu kobiety, jak i mężczyźni. Co trzecia osoba deklaruje zakup takich dań przynajmniej raz w tygodniu.

– Klienci w naszej sieci w ramach marek własnych znajdą wysokiej jakości produkty, które zostały zaprojektowane w taki sposób, by odpowiadać na codzienne potrzeby żywieniowe i maksymalnie skracać czas spędzany w kuchni na gotowaniu – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka. – W naszych sklepach można kupić wartościowe posiłki na cały dzień – począwszy od kanapki na śniadanie, przez pożywny obiad, aż po płynne przekąski owocowe. Wszystkie produkty są opracowywane tak, by uzyskać wysoką jakość oraz wygodę opakowań, by konsumenci mogli je spożyć w dogodnym dla siebie momencie. Szczególnie dbamy o skład produktów, aby były pełne wartości odżywczych i nie zawierały oleju palmowego. Tworząc marki własne, wykorzystujemy pionierskie technologie, takie jak HPP w markach S!, Wycisk, Foodini, które zapewniają zachowanie wartości odżywczych bez pasteryzacji – podkreśla Anna Grabowska.

Kategoria stworzona od zera

Kategorię dań gotowych w obrębie marek własnych Żabka stworzyła od zera. Od początku założenie sieci było takie, by zbudować tę kategorię na własnych warunkach, proponując klientom wszystkie posiłki na cały dzień. Żabce zależało na tym, by kontrolować jakość sprzedawanych produktów, tworzyć receptury, projektować opakowania.

– Postawiliśmy na gotowe posiłki, a nie półprodukty marek własnych (np. mąka czy makaron), bo dania gotowe to kwintesencja modern convenience. Ta decyzja nie była podyktowana trendem – zrobiliśmy to wcześniej niż inne sieci na rynku. W ciągu sześciu lat udało nam się zbudować kategorię, której obrót jest porównywalny do obrotów firm z czołówek rankingów liderów polskiej gospodarki – podkreśla Anna Grabowska.

Postawiliśmy na gotowe posiłki, a nie półprodukty – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. st

Postawiliśmy na gotowe posiłki, a nie półprodukty – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka

materiały prasowe

Aktualnie w portfolio Żabki znaleźć można kilkaset produktów dostępnych w ramach 15 marek własnych. Największy udział marki własne mają w kategoriach dań gotowych, np. oferta Szamamm i Dobra Karma, oraz szybkich przekąsek, m.in. kanapek Tomcio Paluch, płynnych przekąsek Foodini czy soków i napojów Wycisk. Jeśli dodamy do tego ofertę gastronomiczną Żabki, otrzymamy około 350 produktów dostępnych tylko w tej sieci handlowej.

Tworząc marki własne, Żabka nigdy nie zaczyna od myślenia o konkretnych produktach, lecz od analizy potrzeb i zwyczajów konsumentów. Istotne są także trendy, które wytyczają nowe ścieżki żywieniowe i standardy jakościowe.

Kluczowe trendy

Dwa trendy Żabka traktuje jako kluczowe. Pierwszym jest ekologia, a dokładnie odpowiedzialność za wpływ jej marek na środowisko. To właśnie sprawia, że napoje marek własnych sieć oferuje w butelkach z materiałów pochodzących w 100 proc. z recyclingu, wodę mineralną Od Nowa wyposaża w nakrętkę na stałe przytwierdzoną do opakowania, czyli tzw. nakrętkę niezgubkę, a z opakowań innych produktów eliminuje zbędne dodatki.

Drugim ważnym dla Żabki trendem jest zrównoważone żywienie. Dziennie sklepy tej sieci odwiedza ok. 3 mln klientów. To rzesza konsumentów, którzy mogą odżywiać się lepiej. Dlatego też sieć zobowiązała się do zwielokrotnienia sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia do 2025 r. By zrealizować cel, podjęła szereg działań, takich jak m.in. program reformulacji, promowanie diety roślinnej, wyeliminowanie oleju palmowego z produktów marek własnych oraz produktów markowych oznaczonych certyfikatem RSPO.

Najczęściej po dania gotowe sięgają osoby w wieku 20–45 lat z większych miast liczących powyżej 100

Najczęściej po dania gotowe sięgają osoby w wieku 20–45 lat z większych miast liczących powyżej 100 tys. mieszkańców

materiały prasowe

W 2022 r. Żabka na nowo zdefiniowała swoje podejście do dobrego żywienia. Nowe założenia obejmują m.in. promowanie produktów, które uzyskały wysoką ocenę Nutri-Score. Wiedząc, że klienci coraz częściej jedzą poza domem, chce bowiem oferować im pełnowartościowe produkty, po które mogą sięgać regularnie.

Uczynić dobre żywienie łatwiejszym

Choć różnego rodzaju badania pokazują, że konsumenci coraz bardziej interesują się zdrowym odżywianiem i jego wpływem na organizm, to jednak nie zawsze mają odpowiednią wiedzę i czas na dokładne czytanie etykiet, liczenie kalorii czy bilansowanie posiłków. Z tego powodu Żabka „dobre żywienie czyni łatwiejszym”. W jej sklepach można więc znaleźć produkty posiadające na froncie opakowania z międzynarodowym systemem znakowania żywności Nutri-Score. Produkty oznaczone Nutri-Score A lub B mają bardzo dobry skład odżywczy. Charakteryzują się wysoką zawartością pożądanych w diecie składników, takich jak białko, błonnik, warzywa czy owoce, a jednocześnie nie zawierają lub mają ograniczoną zawartość składników niepożądanych, jak cukry proste, tłuszcze czy sól. To właśnie produkty z Nutri-Score A lub B powinny dominować w naszej codziennej diecie.

– Jesteśmy siecią otwartą na innowacje. Wspieramy m.in. start-upy rozwijające nowe technologie. Jednocześnie już dziś widzimy zmieniające się zachowania konsumentów, które są początkiem transformacji żywieniowej. Uważnie obserwujemy więc rynek i konsumenta. Z jednej strony ciągle pracujemy nad ulepszaniem naszej oferty, w tym marek własnych, z drugiej strony wdrażamy nowości, często będąc pionierami na rynku. Odpowiedzialność jest wartością na stałe wpisaną w DNA Grupy Żabka. Chcemy, aby nasze działania nie tylko upraszczały życie klientom, ale też pozytywnie wpływały na interesariuszy naszej firmy, ich otoczenie, społeczność i planetę – podsumowuje wiceprezeska ds. strategii konsumenckich.

Wkrótce Żabka ruszy z kampanią, dzięki której wybory żywieniowe staną się jeszcze łatwiejsze.

Artykuł przygotowany przez Grupę Żabka

Artykuł przygotowany przez Grupę Żabka

Z pomocą przychodzi Żabka. W sklepach sieci znaleźć można wysokojakościowe produkty marek własnych. Wybierając je, możemy być pewni, że posiadają dobrze zbilansowany skład i przygotowano je ze składników pochodzących od sprawdzonych oraz zaufanych dostawców. Produkty te mają także odpowiednią porcję, dzięki której poczujemy się „zdrowo najedzeni”, jednocześnie dając nam gwarancję, że nie zmarnujemy żywności, kupując jej nadmiar.

Pozostało 93% artykułu
Biznes
Rząd PiS obiecał miliardy na Izerę. Chiński partner może porzucić projekt
Biznes
Skarbówka ściągnęła z TVN wysoką karę KRRiT za reporaż o Karolu Wojtyle
Biznes
Sieci 5G w Polsce zrównały zasięg
Biznes
System kaucyjny zbudują sprytni, a nie duzi, gracze
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes
Praktycznie o przyszłości otwartego oprogramowania. Konferencja Open Source Day 2024 już 18 kwietnia