„Zielona” opona Continental w produkcji seryjnej

Continental jako pierwszy producent wprowadza do produkcji oponę w większości wykonaną z materiałów odnawialnych.

Publikacja: 30.06.2023 03:00

Produkcja UltraContact NXT opiera się na innowacyjnych technologiach i zrównoważonych materiałach

Produkcja UltraContact NXT opiera się na innowacyjnych technologiach i zrównoważonych materiałach

Foto: mat. pras.

Materiał powstał we współpracy z Continental Opony Polska

Opona UltraContact NXT została wyprodukowana z materiałów odnawialnych, przetworzonych i certyfikowanych według standardu ISCC PLUS, stanowiących nawet do 65 proc. całkowitej zawartości. Połączenie wysokiego udziału takich materiałów z maksymalnym poziomem bezpieczeństwa i wydajności sprawia, że Continental jest pierwszym producentem wprowadzającym na rynek tego typu oponę, spełniającą jednocześnie maksymalne wymagania etykiety UE dotyczące opon. Wszystkie 19 dostępnych rozmiarów otrzyma najwyższą możliwą ocenę („A”) w zakresie oporu toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego.

Dzięki połączeniu wysokiego udziału materiałów odnawialnych z doskonałymi parametrami, Continental ustala nowe standardy dla opon zrównoważonych. Opona UltraContact NXT będzie dostępna dla dystrybutorów w Europie już w lipcu. Continental konsekwentnie dąży do minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości, wydajności i bezpieczeństwa. Firma zamierza osiągnąć ponad 40 proc. udziału odnawialnych i przetworzonych materiałów w swoich oponach do 2030 r., a w perspektywie długoterminowej, do 2050 r., dążyć do pełnej cyrkularnej produkcji opon. UltraContact NXT stanowi ważny krok w realizacji tych celów.

Moc innowacji

– W Continental dążymy do bycia branżowym liderem pod względem zrównoważonego rozwoju. W pełni wykorzystujemy naszą innowacyjną moc, aby przełamywać konwencje i tworzyć jeszcze bardziej zrównoważone technologie. Konsekwentnie realizujemy holistyczne podejście do zrównoważonego rozwoju, obejmujące wszystkie etapy łańcucha wartości. Koncentrujemy się zarówno na minimalizowaniu wpływu działalności na środowisko naturalne, jak i tworzeniu najwyższej jakości produktów, zapewniając jednocześnie maksymalny poziom bezpieczeństwa – mówi Anna Burakowska, dyrektor generalna Continental Opony Polska.

Produkcja UltraContact NXT opiera się na innowacyjnych technologiach i zrównoważonych materiałach. W ich skład wchodzą żywice oparte na odpadach pochodzących z przemysłu papierniczego i drzewnego. Umożliwiają one stosowanie elastycznych związków, poprawiających przyczepność materiału. UltraContact NXT zawiera krzemionkę pochodzącą z popiołu łusek ryżowych. Jest ona odpadem rolniczym, który może być przetworzony na krzemionkę za pomocą nowego, mniej wymagającego energetycznie procesu. Krzemionka pomaga zoptymalizować takie cechy, jak przyczepność, opór toczenia i żywotność opony. Jak we wszystkich oponach, również w przypadku UltraContact NXT kluczowym materiałem pozostaje naturalna guma. Jest ona niezbędna, ponieważ zapewnia najwyższe właściwości wydajnościowe opony.

Od lipca w Europie

Przy produkcji wykorzystywany jest również odzyskany materiał gumowy, pochodzący z przetworzonych opon czy też stal pochodząca z recyklingu. Zastosowana została również technologia ContiRe.Tex. Generuje ona włókna poliestrowe wzmacniające konstrukcję opony poprzez recykling butelek PET, które w przeciwnym razie trafiłyby do spalarni lub na wysypiska. Dzięki tej technologii Continental opracował bardziej energooszczędne i ekologiczne rozwiązanie, umożliwiające recykling od 9 do 15 plastikowych butelek na każdą oponę. Continental dąży do osiągnięcia w pełni cyrkularnej produkcji opon do 2050 r.

UltraContact NXT jest kontynuacją rodziny opon UltraContact, która została wprowadzona w 2022 r. 19 rozmiarów opony UltraContact NXT zastąpi dotychczasowe modele UltraContact. Continental stopniowo wprowadzać będzie oponę na rynek europejski, a pierwsze rozmiary dostępne będą już w lipcu. Ogumienie zostało zaprojektowane zarówno dla samochodów elektrycznych, jak i spalinowych, oferując najwyższą efektywność zgodnie z etykietą oraz optymalną wydajność przebiegu. Najbardziej zrównoważona seria opon Continental zostanie oznaczona logo „EV Compatible” i oferowana będzie dla wielu popularnych modeli samochodów.

Materiał powstał we współpracy z Continental Opony Polska

Materiał powstał we współpracy z Continental Opony Polska

Opona UltraContact NXT została wyprodukowana z materiałów odnawialnych, przetworzonych i certyfikowanych według standardu ISCC PLUS, stanowiących nawet do 65 proc. całkowitej zawartości. Połączenie wysokiego udziału takich materiałów z maksymalnym poziomem bezpieczeństwa i wydajności sprawia, że Continental jest pierwszym producentem wprowadzającym na rynek tego typu oponę, spełniającą jednocześnie maksymalne wymagania etykiety UE dotyczące opon. Wszystkie 19 dostępnych rozmiarów otrzyma najwyższą możliwą ocenę („A”) w zakresie oporu toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły