Nowe biuro P&G: Inspiracja, integracja i rozwój dla pracowników

Idealne biuro to takie, do którego warto przychodzić – także dla przyjemności. Czasy i ludzie szybko się zmieniają, a z nimi system pracy. Procter & Gamble wyciągnął z tego wnioski i otworzył dla pracowników nową wygodną i przyjazną przestrzeń.

Publikacja: 21.06.2023 03:00

Nowe biuro P&G: Inspiracja, integracja i rozwój dla pracowników

Materiał powstał we współpracy z P&G

- P&G Warsaw Hub to centrum naszej działalności w Europie Centralnej. Został stworzony z myślą o naszych pracownikach i tworzy warunki do współpracy wszystkich jednostek biznesowych P&G zlokalizowanych w Polsce – biura marketingu i sprzedaży, fabryk, zespołu zarządzającego europejskim łańcuchem dostaw oraz globalnego centrum IT. To inspirująca przestrzeń do współpracy i tworzenia innowacji, które pomogą nam działać zwinnie i lepiej służyć naszym konsumentom i partnerom biznesowym oraz uczyć się od siebie nawzajem i rozwijać – mówi Gabriel Ragy, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Pracuj, jak chcesz

Co to oznacza w praktyce? P&G postanowiło przyjrzeć się na nowo użytkowanej przestrzeni biurowej i zaprojektować ją tak, by pozwalała ona pracownikom jak najefektywniej pracować, niezależnie od tego, czy skupiają się na pracy indywidualnej, potrzebują miejsc do pracy w mniejszych lub większych zespołach zlokalizowanych w jednym budynku, czy też rozproszonych po świecie, co wymaga wygodnych połączeń zdalnych. Nowe biuro powstało z myślą o realizacji indywidualnych stylów pracy, tworzeniu warunków do innowacji, dbania o zdrowie, sprawność fizyczną, a także do budowania relacji koleżeńskich.

- Biuro musi odpowiadać potrzebom organizacji i ludzi – mówi Małgorzata Mejer, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej. – W ostatnich latach zmieniał się system pracy. Po pierwszym szoku związanym z pandemią, wielu z nas zachwyciła możliwość pracy z dowolnego miejsca. Jednak po przeszło dwu latach wiemy już, że całkowita praca z domu nie jest optymalna ani z punktu widzenia firmy, ani pracowników. Doszliśmy więc do wniosku, że trzeba stworzyć takie biuro, które będzie najpełniej odpowiadać nowym doświadczeniom pracowników.

Dlatego ponad 8000 m2 zmodernizowanej przestrzeni biurowej Procter & Gamble na warszawskim Targówku łączy nowoczesne rozwiązania architektoniczne z głębokim zrozumieniem zmieniających się modeli pracy. To synergia potrzeb zawodowych i osobistych. Biuro odpowiada więc na oczekiwania pracowników związane z elastycznymi warunkami pracy i równowagą pomiędzy różnym sferami życia. Ten trend nowego aranżowania przestrzeni biurowych kształtuje się od czasu pandemii i jest związany z odchodzeniem od ujednoliconych powierzchni na rzecz różnorodnych, inspirujących stref, przeznaczonych do pracy zespołowej lub kreatywnej. Bo wartość budowana jest zarówno przez zespół, jak i indywidualny wysiłek.

Dialog, współpraca, rozwój

- Warto być w miejscu pracy przynajmniej przez część czasu przeznaczonego na obowiązki zawodowe, bo w biurze koncentruje się „kultura firmy", można lepiej poznać ludzi i organizację, korzystać z ich wiedzy, by samemu lepiej się rozwijać – uważa Małgorzata Mejer. Podkreśla też rolę szkoleń, coachingu i mentoringu, wspierających rozwój kariery.

– Jeśli chcemy, by pracownicy przychodzili chętnie do biura, to muszą zobaczyć w tym wartość. I przyznaje, że sama korzysta z okazji do kontaktów z innymi pracownikami, by nauczyć się nowych rzeczy o innych działach, poznać odmienną perspektywę i działania.

– W każdej chwili mogę sama o coś zapytać, albo udzielić komuś odpowiedzi. Bezpośrednio i szybko – wskazuje.

Nowoczesna przestrzeń potrzebuje też wszelkich instrumentów pozwalających na wykorzystanie potencjału ludzi i szerokie włączanie ich we wszelkie aktywności. Marki P&G, takie jak Ariel, Pampers, Pantene, Gillette, Always czy Oral B towarzyszą 7 miliardom konsumentów na całym świecie. Aby jak najlepiej rozumieć ich różnorodne potrzeby, firma chce zadbać o to, by tworzyć środowisko pracy dogodne dla równie zróżnicowanej grupy pracowników. Dlatego m.in. uwzględnia ono potrzeby osób z niepełnosprawnościami. W recepcji, która jest wizytówką firmy, została zainstalowana pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących, która pozwala im skutecznie komunikować się z jej pracownikami. Wszystkie sale konferencyjne oznaczone są w języku Braille'a, dzięki czemu osoby niedowidzące z łatwością mogą samodzielnie znaleźć miejsce spotkania. Z kolei na podłodze znalazły się informacje o schodach i innych przeszkodach, by ułatwić pracownikom poruszanie się po biurze.

Zdrowie i środowisko

Od jakości spędzania czasu wolnego zależy nasze poczucie satysfakcji, ale i dyspozycja zawodowa. W nowym biurze P&G nie mogło więc zabraknąć propozycji dla aktywnych. Klub fitness oferuje m.in. zajęcia jogi, gabinet masażu, czy przestrzeń do ćwiczeń siłowych, gdzie do dyspozycji pracowników jest trener personalny. P&G chce, żeby biuro było miejscem, w którym liczy się dobre samopoczucie, dlatego stworzyło również teren na zewnątrz z zielonymi obszarami, bilardem i stołem do tenisa, dając tym samym pracownikom szeroki wybór atrakcji zachęcających do zadbania o zdrowie – psychiczne i fizyczne. W obiekcie dostępne są także prysznice, sklepik ze zdrową żywnością i sprzętem fitness.

Budowanie nowych przestrzeni musi dziś zakładać odpowiedzialność za otoczenie i środowisko. Zmiany architektoniczne skoncentrowane są więc także na oszczędzaniu zasobów i wykorzystaniu rozwiązań przyjaznych dla środowiska i ograniczających negatywny wpływ na klimat. Nowoczesny system zarządzania budynkiem optymalizuje zużycie energii. Firma przeszła też na oświetlenie LED, zapewniające komfort pracy i oszczędność energii – nawet do 60 proc. rocznie. Automatyczne krany z perlatorami pozwalają na ograniczenie zużycia wody o 2/3. Wnętrze P&G Warsaw Hub zostało wyposażone w drewniane meble, wyłącznie z certyfikatem Forest Stewardship Council, potwierdzającym, że zostały wykonane z materiału spełniającego rygorystyczne światowe standardy środowiskowe, ekonomiczne i społeczne w zakresie odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Firma planuje także niebawem certyfikować P&G Warsaw Hub, jako miejsca, z którego odpady nie trafiają na wysypisko.

Materiał powstał we współpracy z P&G

Materiał powstał we współpracy z P&G

- P&G Warsaw Hub to centrum naszej działalności w Europie Centralnej. Został stworzony z myślą o naszych pracownikach i tworzy warunki do współpracy wszystkich jednostek biznesowych P&G zlokalizowanych w Polsce – biura marketingu i sprzedaży, fabryk, zespołu zarządzającego europejskim łańcuchem dostaw oraz globalnego centrum IT. To inspirująca przestrzeń do współpracy i tworzenia innowacji, które pomogą nam działać zwinnie i lepiej służyć naszym konsumentom i partnerom biznesowym oraz uczyć się od siebie nawzajem i rozwijać – mówi Gabriel Ragy, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów