Gdy klient chce, by o nim zapomnieć

Z rejestru PESEL nie można „zniknąć”, to pewne. Ale sprawy idą w stronę niebezpieczną dla gospodarki.

Publikacja: 23.05.2023 13:26

Gdy klient chce, by o nim zapomnieć

Foto: Adobe Stock

Prawo do bycia zapomnianym przez wiele lat funkcjonowało jako jedna z medialnych twarzy RODO, wówczas dopiero nadchodzącej reformy prawa ochrony danych osobowych. Było wykorzystywane, by przekonać nas do tego, że RODO rzeczywiście odda nam na powrót kontrolę nad naszymi danymi. Czy oddało? Można z tym dyskutować – ale na pewno prawo do usunięcia danych weszło nam mocno w świadomość; do tego stopnia, że po maju 2018 r. zaczęły pojawiać się żądania usunięcia danych osobowych z bazy PESEL czy ZUS, właśnie z powołaniem na prawo do bycia zapomnianym.

Pozostało 91% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 199 zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Konsumenci
Dobra wiadomość dla frankowiczów z Getin Banku. Jest wyrok sądu
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Prawo drogowe
Mariusz Ciarka: Kasowanie punktów karnych równe dla wszystkich
ABC Firmy
Zakaz dla Deloitte. Polski rynek audytu w rękach sądu administracyjnego
Prawo karne
Ruszył proces ws. śmierci francuskiego skoczka, któremu samolot uciął głowę
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Praca, Emerytury i renty
Ogłoszono listę 10 najbogatszych emerytów w Polsce
Prawo dla Ciebie
Wybory 2023: głosowanie za granicą. Formalności i ważne terminy