Materiał powstał we współpracy z Hicron
Zarządzanie zasobami ludzkimi jest dziś dużym wyzwaniem z powodu zmian, jakie następują na rynku pracy. Praca online od czasów pandemii jest coraz częstszą opcją w wielu organizacjach, ale obsługa pracowników zdalnych i włączenie ich w ekosystem i kulturę firmy wymaga sporego wysiłku. Coraz trudniej jest o zatrudnienie specjalistów, a jeśli już się znajdą odpowiednie talenty, utrzymanie ich w firmie jest ciężkim zadaniem. Jak podaje Raport Płacowy 2023 przygotowany przez Hays Poland, 20 proc. profesjonalistów planuje zmienić pracodawcę, a kolejne 18 proc., dotychczasową ścieżkę kariery.
Pracownicy często czują się nieusatysfakcjonowani i wypaleni, więc trend Great Resignation, czyli masowych odejść z pracy trwa Bez odpowiedniego wsparcia i zachowania balansu pomiędzy pracą a życiem prywatnym, zaangażowanie w realizację celów firmy spadnie. Specjaliści HR muszą się odnaleźć na tym skomplikowanym i niepewnym rynku i jeśli chcą zatrudnić ludzi na dłużej, powinni wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, takim jak odpowiednie benefity oraz wytyczanie indywidualnych ścieżek kariery, tym bardziej, że zmienny rynek stwarza konieczność reskillingu i upskillingu. Pracownik pozbawiony możliwości szkoleń i przekwalifikowania się prędzej czy później odejdzie z firmy, bo jednym z najczęściej wskazywanych motywatorów do zmiany jest brak możliwości rozwoju. Trudno jednak zajmować się miękkim HR, tworzyć ścieżki kariery i dbać o well being pracownika przy np. kilku tysiącach zatrudnionych.
Przed startem
W dobie cyfrowej rewolucji nowoczesny HR, zarówno ten „miękki" i „twardy", może być wspierany przez narzędzia IT. Wdrożenie SAP SuccessFactors, kompleksowego rozwiązania do zarządzania doświadczeniem pracowników zostało opisane przez ekspertów z Hicron w ebooku, którego premiera nastąpi na przełomie kwietnia i maja. Zanim podejmie się decyzję o wyborze systemu i partnera, warto właściwie przygotować się do rozmów oraz nadchodzącej zmiany i zadbać o:
- uzyskanie wsparcia Zarządu - zrozumienie potrzeby zmiany na najwyższym szczeblu pozwoli uniknąć trudności organizacyjnych i włączyć wdrożenie systemu w długoterminową strategię firmy;