Trzy systemy, jedna likwidacja spółki z o.o.

Jak zgłaszać dokumenty przez internet podczas likwidacji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością?

Publikacja: 14.03.2023 12:26

Trzy systemy, jedna likwidacja spółki z o.o.

Foto: Adobe Stock

Wybór odpowiedniego systemu teleinformatycznego do zgłoszenia dokumentów do KRS jest istotny na wielu etapach działalności spółki z o.o. W szczególności jest to widoczne w przypadku podjęcia przez wspólników uchwały o jej rozwiązaniu, która rozpoczyna proces likwidacji.

Od prawie dwóch lat dokumenty do KRS należy zgłaszać elektronicznie, przy czym zdecydowaną większość przez system teleinformatyczny Portal Rejestrów Sądowych (PRS). Niektóre jednak z dokumentów należy zgłaszać cyfrowo do repozytorium dokumentów finansowych (RDF). Cyfrowa rzeczywistość spółek jest jednak jeszcze bardziej skomplikowana. Od ponad dziesięciu lat działa w Polsce także portal S24, który umożliwia podejmowanie niektórych działań wobec spółek założonych w trybie S24. Wszystkie wskazane usługi powinny funkcjonować w ramach jednego systemu teleinformatycznego, o którym mowa w ustawie o KRS. Obecnie należy jednak mówić o kilku odrębnych systemach.

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów