Klienci podwyższonego ryzyka

Niedostarczenie aktualnych dokumentów może skutkować blokadą dostępu do pieniędzy.

Publikacja: 25.10.2022 11:41

Klienci podwyższonego ryzyka

Foto: Adobe Stock

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy nakłada na instytucje finansowe obowiązek regularnego aktualizowania danych klientów. W każdej instytucji zdarzają się jednak klienci, którzy niechętnie potwierdzają dotychczasowe dane albo przesyłają dane zaktualizowane. Niekiedy oburzeniu klientów towarzyszą twierdzenia o ochronie danych osobowych, nieuprawnionym żądaniu przesłania kopii dokumentów, a eskalacja następuje w sytuacji, gdy klient zostaje odcięty od możliwości swobodnego dysponowania środkami.

Obowiązek identyfikacji i weryfikacji klienta

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego