Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao

Ponad 70 proc. pracowników Banku Pekao stanowią kobiety. To dla nich i z nimi powstał program „Bez cukru”, który od początku realizowany jest przez i wspólnie z kobietami. W ramach tego projektu pracowniczki mogą szkolić się i zdobywać umiejętności dostosowane do swoich potrzeb, angażować się w działania na rzecz kobiet czy realizować własne pomysły. Wśród szerokiej oferty rozwojowej uczestniczki programu mają możliwość skorzystania z oferty wielu wydarzeń dotyczących m.in. przywództwa, budowania marki personalnej, czy związanych z rewolucją cyfrową, efektywnym zarządzaniem czasem i godzeniem wyzwań wynikających z łączenia pracy zawodowej z macierzyństwem.

- Wartość kobiecego przywództwa jest coraz bardziej doceniana, ale ja – jako kobieta w biznesie – uważam, że ciągle jest nas za mało – podkreśla Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Przedsiębiorstw. - W mojej opinii kobiece przywództwo wyróżnia się tym, że potrafimy angażować się jednocześnie w cele, ale też w ludzi. Czas pokazał, że potrzeba nam liderów nastawionych na współpracę, dla których cele są równie ważne jak wartości – dodaje.  

- Moje koleżanki są ambitne, dobrze zorganizowane, z inicjatywą i niesamowitym zaangażowaniem – takich przywódczyń dzisiejszy świat bezwzględnie potrzebuje – podkreśla Beata Frankiewicz-Boniecka,  dyrektorka Departamentu Klientów Strategicznych. 

W ramach projektu „Bez cukru” Bank Pekao aktywizuje społeczności kobiet w banku i wzmacnia zaangażowania w miejscu pracy. Chce pomóc  kobietom wykorzystać ich potencjał tak, aby mogły się rozwijać zarówno w firmie, jak i w życiu prywatnym.  Sam program opiera się na ważnych celach stabilnego rozwoju, w których wiele odnosi się do kwestii kobiet, wskazując ich ogromne znaczenie w zrównoważonym rozwoju świata. To również przestrzeń kobiet pracujących w Banku Pekao do wzajemnego inspirowania się, do rozwoju i poruszanie istotnych tematów, w tym m.in. rozwój kompetencji i umiejętności, nowoczesne technologie, zdrowy styl życia i uroda, ochrona środowiska. 

Program opiera się na trzech filarach. Pierwszy z nich to rozwój kompetencji i potencjału  kobiet w banku oraz budowanie zaangażowania w środowisku pracy. To także wzmocnienie roli kobiet i zapewnienie równych szans w planach sukcesji i w pełnieniu funkcji przywódczych.

Drugi filar to edukacja, w tym przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu i promowanie kobiet i ich kompetencji w branży technologicznej. Trzeci to wsparcie w łączeniu obowiązków rodzinnych z zawodowymi. Firma stara się mocniej związać z organizacją te kobiety, które wychowują dzieci, a także pomóc im w powrocie do pracy po urlopie macierzyńskim.   

Kobiety pracujące w Banku Pekao mogą wziąć udział w webinarach, które rozwijają zarówno kompetencje twarde, jak i miękkie. Dotyczą one np. wpływu sztucznej inteligencji na życie czy procesu tworzenia swojej marki osobistej. Uczestniczki programu wzięły już udział m.in. w Women in Tech Days, jednego z największych wydarzeń adresowanych do kobiet w IT. Bank prowadził także webinary dla mam m.in. z psychologii rozwoju dziecka oraz planuje wyprawki dla maluszków, w których oprócz gratulacji i życzeń, znajdą się także upominki dla dzieci i rodziców.

Program „Bez cukru” skierowany do wszystkich pań zatrudnionych w Banku Pekao okazał się najlepszą inicjatywą w kategorii „Zarządzanie zmianą” zdobywając nagrodę główną w konkursie „HR OF CHANGE”.

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao