Materiał partnera: GENERALI POLSKA
Obecnie zrównoważony rozwój jest wpisany w sposób prowadzenia biznesu. Firmy mają dostęp do wiedzy i danych, dzięki którym widzą więcej i mogą przewidywać pewne zjawiska. Ubezpieczenia to szczególna branża, w której zakres działalności wpisane jest szacowanie ryzyka i – w pewnym sensie – przewidywanie przyszłości.
Mówiąc o zrównoważonym rozwoju, myślimy o ESG (Environmental, Social and Corporate Governance). Kryją się pod tym trzy obszary: dbanie o środowisko naturalne, odpowiedzialność społeczna i ład korporacyjny. Każda firma, która dąży do bycia odpowiedzialną, uwzględnia te kryteria w swojej strategii. ESG zyskało w ostatnich latach popularność, częściowo za sprawą regulacji. Nie bez znaczenia są również oczekiwania akcjonariuszy i inwestorów, ale też konsumentów i pracowników, którzy przy swoich wyborach coraz częściej kierują się tymi kryteriami.
Wracając do ubezpieczeń – klient zawiera umowę ubezpieczenia po to, by osiągnąć określony cel – przede wszystkim chce przekazać część ryzyka swojej działalności ubezpieczycielowi i uzyskać świadczenie w przypadku wystąpienia zdarzenia ubezpieczeniowego.
Rolą ubezpieczyciela jest, by proponowane klientom rozwiązania pomagały im w zarządzaniu ryzykiem w ich działalności zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym. Dlatego na każdym etapie – od tworzenia produktu przez proces sprzedaży po ewentualną likwidację szkód – dbamy o to, by klient mógł otrzymać ochronę zgodną z jego potrzebami. Dajemy klientom do dyspozycji narzędzia online, jak samoobsługa w likwidacji szkody przez stronę www, czy aplikacje, np. do oględzin i likwidacji szkód, aby mogli szybko uzyskać odszkodowanie i naprawić uszkodzone mienie.