Materiał powstał we współpracy z PEPSICO POLSKA
Jakie są kluczowe założenia strategii PepsiCo Positive (PEP+), dotyczącej zrównoważonego rozwoju firmy?
Strategia PEP+ stanowi podstawę wszystkich działań PepsiCo. Obejmuje dążenie do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, inspirując pozytywne zmiany dla Ziemi i jej mieszkańców. W produkcji przekąsek strategia ta oznacza przede wszystkim zrównoważone pozyskiwanie składników. Rolnictwo stanowi podstawę systemu produkcji żywności, a jednocześnie trzon działalności PepsiCo. W PEP+ niezmiernie ważne jest rolnictwo regeneracyjne, którego celem jest odbudowa żyzności gleb na obszarze upraw prowadzonych na potrzeby działalności firmy i pozostawienie przyszłym pokoleniom gleby w stanie, który pozwoli na jak najlepsze wykorzystanie jej potencjału.
Czy tego typu działania odbywają się też w Polsce?
W Polsce PepsiCo prowadzi pilotaż, w ramach którego współpracuje z pięcioma gospodarstwami. Współtworzą one europejską grupę roboczą, której celem jest wypracowanie dobrych praktyk związanych z rolnictwem regeneracyjnym, a rolnicy dzielą się wiedzą podczas wirtualnych spotkań. Dodatkowo już od ponad 30 lat prowadzony jest Program Agrarny, skupiający ponad 80 gospodarstw rolnych, które dostarczają ziemniaki dla PepsiCo Polska. Dzięki temu Lay’s pochodzą z polskich, zrównoważonych upraw, a PepsiCo jest największym w kraju podmiotem kupującym ziemniaki w kategorii przekąsek. Planujemy także wspólnie ze współpracującym z nami rolnikiem przygotować wzorcowe gospodarstwo stosujące praktyki rolnictwa regeneracyjnego. W ten sposób będziemy chcieli zachęcić do podobnych działań inne gospodarstwa uczestniczące w Programie Agrarnym.