Materiał powstał we współpracy z Visa
Jakie są obecne kierunki rozwoju rynku płatności?
W trakcie pandemii i po niej zauważyliśmy, że konsumenci coraz chętniej korzystają z szybkich i bezpiecznych płatności kartami Visa zapisanymi w urządzeniach mobilnych – smartfonach i smartwatchach. Jak wynika z badania „Visa Mobile Payments Study 2022” (1.), trzy czwarte Polaków deklaruje, że płatności smartfonem nie są dla nich niczym nowym. Przeprowadzone przez nas badanie dowodzi tego, że już co piąty z nas płaci smartfonem zbliżeniowo. Kierunek rozwoju jest więc bardzo jasno zarysowany.
Ale z czego to wynika? Czego konsumenci dzisiaj wymagają od płatności?
Konsumenci mają trzy główne oczekiwania względem płatności – mają być proste, wygodne i bezpieczne. Stąd rosnąca rola płacenia przy pomocy smartfona. To urządzenie, które wielu z nas ma zawsze przy sobie. Nie zapominamy go, jak to się zdarza w przypadku portfela. Z chęcią korzystamy również z aplikacji bankowych. Już ponad jedna czwarta ankietowanych w badaniu „Mobile Banking Experience” (2.) Polaków robi to kilka razy dziennie, a jedna trzecia – przynajmniej kilka razy w tygodniu. Smartfon to jedno z kluczowych narzędzi codziennego użytku, stając się coraz częściej centrum zarządzania finansami.