Materiały powstał we współpracy z PZU

Specjalnie opracowany system AiHome przyśpieszy wyceny szkód i skróci czas ich przygotowywania. To kolejny krok popularnego ubezpieczyciela w kierunku digitalizacji i usprawnienia obsługi szkód majątkowych. Rozwiązanie powstało przy współpracy ze szwedzkim start-upem.

Aplikacja dla pracowników

AiHome – to aplikacja wykorzystująca najnowszą technologię, a jej zadaniem jest wsparcie pracowników PZU w wycenie ruchomości domowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu RTV i AGD. Zastosowanie tego innowacyjnego narzędzia znacznie usprawni pracę Opiekuna Klienta. Takie rozwiązanie nie tylko przyspieszy proces wycen uszkodzonych ruchomości domowych, ale także zapewni ich ujednolicenie dzięki codziennej aktualizacji cen od wiodących sprzedawców oraz dostarczaniu tych samych danych wszystkim Opiekunom Klienta. Warto zwrócić uwagę na to, że aplikacja automatycznie wyszuka i zaproponuje zamienniki sprzętu, który nie jest już produkowany, dzięki czemu klienci będą mieli możliwość uzyskania wyceny niedostępnego już w sprzedaży sprzętu. Czy nowa aplikacja okaże się skuteczna?

– Przez ostatni rok przetestowaliśmy aplikację na kilkuset szkodach, porównując jej wyniki ze standardowymi sposobami wyceny. Rozwiązanie potwierdziło swoją skuteczność. Jego zastosowanie poprawiło jakość wycen i czas ich przygotowywania – mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. Obsługi Szkód i Świadczeń. Dodaje też, że „istotną zaletą narzędzia jest to, że automatycznie aplikuje dane do wyceny, dzięki czemu pracownik PZU nie musi ich uwzględniać i samodzielnie przeliczać, co przyśpiesza obsługę i ogranicza potencjalne błędy".

– Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć aplikację jako wsparcie dla wszystkich naszych Opiekunów Klienta i do wszystkich kwalifikujących się szkód – wyjaśnia Stanisław Sęk.

Zalety dla klienta

Na tym jednak nie koniec. Poza optymalizacją procesu wyceny wprowadzone przez PZU rozwiązanie ma także szereg innych korzyści. Dzięki tej platformie pracownicy PZU otrzymają bazę wszystkich dostępnych w Polsce produktów, dostępnych w jednym miejscu za pomocą prostej wyszukiwarki. Aplikacja przyniesie korzyści także klientom – dzięki niej Opiekun Klienta będzie mógł wskazać, gdzie konkretnie na korzystnych warunkach można zakupić nowy produkt, taki sam jak ten, który został uszkodzony lub też produkt, który jest jego zamiennikiem. Nowoczesne narzędzie dostarczy także przejrzysty, automatycznie generowany raport z wyceny, zawierający wszystkie kluczowe informacje zarówno dla ubezpieczyciela, jak i klienta. Dostawcą aplikacji jest firma Upptec AB – jeden z wiodących insurtechów na świecie (firma, która pracuje nad rozwiązaniami usprawniającymi pracę ubezpieczycieli) i lider w usprawnianiu obsługi szkód majątkowych w Skandynawii.

– Współpraca ze szwedzką firmą jest fragmentem szerszego kontekstu automatyzacji obsługi szkód majątkowych w PZU. W tym roku udostępniliśmy też naszym klientom innowacyjne narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję przy obsłudze szkód komunikacyjnych, które otrzymało liczne wyróżnienia i nagrody – mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. Obsługi Szkód i Świadczeń.

Współpraca ze start-upami

Jak podkreśla dyrektor Sęk, PZU od lat współpracuje z najlepszymi start-upami w Polsce i na świecie w ramach dedykowanego programu „PZU Ready for Startups".

– Wspólnie z młodymi firmami technologicznymi rozwijamy nie tylko naszą ofertę i usługi, ale także wyznaczamy nowe trendy i zmieniamy oblicze świata ubezpieczeń. Bardzo cieszymy się z tego wdrożenia, ponieważ jest ono kolejnym dowodem na to, że współpraca na linii korporacja–start-up może być korzystna dla obydwu stron – dodaje manager z PZU.

Materiały powstał we współpracy z PZU