Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao

Innowacje w bankowości, ukierunkowane na indywidualnego klienta, to jeden z głównych trendów mających związać osoby korzystające z usług banku z daną instytucją finansową, a jednocześnie usprawnić i pomóc w korzystaniu z licznych nowinek produktowych. Jakie nowości wprowadził Bank Pekao? Wdrożone obecnie zmiany mają sprawić, że bankowanie przy pomocy aplikacji PeoPay będzie bardziej intuicyjne. Tym razem szczególny akcent został położony na kwestie personalizacji. Na tym nie koniec: Bank Pekao zapowiada wprowadzanie kolejnych zmian w aplikacji w ciągu dwóch miesięcy.

Według ostatnich danych klientów banków korzystających z aplikacji mobilnych jest już ponad 10 mln. To aż połowa wszystkich użytkowników bankowości mobilnej. Jakie są tego przyczyny? Aplikacje bankowe mają zapewniać klientom szybki dostęp zarówno do posiadanych środków, jak i jak największej liczby funkcji, by możliwości prowadzenia operacji finansowych były jak najszersze. Musi się to odbywać w przystępny sposób, dzięki czemu bankowanie za pomocą smartfona staje się niezwykle proste.

Bank Pekao doskonale sobie zdaje sprawę, że prostota oprogramowania oraz czytelne i proste zasady korzystania z aplikacji to podstawa mobilnego bankowania. Dlatego PeoPay jest jedną z najlepiej ocenianych aplikacji finansowych spośród dostępnych w sklepach internetowych, a klienci banku mają już niemal 2,5 mln aplikacji na swoich urządzeniach. Użytkownicy PeoPay w 2021 roku wykonali w sumie 260 mln transakcji na kwotę ponad 70 mld zł. Logowali się do aplikacji średnio 16 mln razy w tygodniu, czyli 30 razy w każdej sekundzie.

– Naszym celem jest wyposażenie aplikacji PeoPay w kolejne, proste w użyciu funkcje, dzięki którym będzie przyjazna dla każdego użytkownika – niezależnie od jego wieku i doświadczenia w korzystaniu z bankowości mobilnej. Wprowadzenie każdej zmiany poprzedzone jest badaniem opinii naszych klientów, ponieważ to ich zdanie jako użytkowników końcowych jest dla nas najważniejsze. Ostatnie analizy jednoznacznie wskazały, że kierunkiem, w którym powinniśmy podążać, jest personalizacja naszej aplikacji i ten wniosek znajduje odzwierciedlenie w najnowszej wersji PeoPay – podkreśla Bartosz Zborowski, dyrektor departamentu innowacji i kanałów zdalnych Banku Pekao SA.

Do tej pory klienci Banku Pekao mogli już korzystać z kilku opcji personalizacji aplikacji, m.in. wybierając te produkty, które miały być widoczne na pulpicie dzięki tzw. kaflom, zaraz po zalogowaniu do aplikacji. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość przytrzymania takiego kafla produktu, np. w celu udostępnienia numeru rachunku lub ukrycia kwoty dostępnych środków. Natomiast dzięki skrótom użytkownik PeoPay może szybko przejść do przelewu, BLIK-a, doładowania telefonu oraz szeregu innych operacji, a to wszystko za pomocą jednego kliknięcia.

A jakie możliwości ma najnowsza wersja aplikacji PeoPay? Przede wszystkim są w niej dostępne nowe widżety z szybkim podglądem i dostępem do ulubionych funkcji. Użytkownicy sami decydują o tym, które widżety chcą mieć dostępne na pulpicie, w jakiej kolejności i jak ma wyglądać ekran główny aplikacji. Wszystko to jest zaprezentowane w atrakcyjnej i prostej formie.

Widżety pozwalają na podgląd przez użytkownika od jednej do nawet pięciu ostatnich transakcji bez potrzeby wchodzenia w pełną historię konta, a także umożliwią podsumowanie swoich wydatków i wpływów oraz przeanalizowanie wydatków w ujęciu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym w postaci analizy finansowej (PFM).

Rodzice, których dzieci korzystają z aplikacji PeoPay KIDS, mogą na widżecie kontrolować stan kont swoich dzieci lub ich wydatki w prostym zestawieniu bezpośrednio ze swojego pulpitu PeoPay.

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

Aplikacja pomoże też w codziennych transakcjach – np. prosto z pulpitu klienci banku mogą kupić bilet komunikacji miejskiej – widząc od razu status biletu. Przy użyciu aplikacji można też opłacić parking, otrzymując informacje o czasie parkowania.

Bank Pekao jako pierwszy na rynku finansowym w Polsce wprowadził także PeoPay „stories”. W tym miejscu prezentowane są użytkownikom spersonalizowane oferty, informacje oraz poradnik, jak korzystać z nowych funkcji aplikacji.

Aplikacja usprawnia także kontakty z bankiem. Najnowsza wersja PeoPay umożliwia z poziomu pulpitu złożenie wniosku, dyspozycji lub sprawdzenie statusu swojej sprawy. Bank Pekao udostępnia już ponad 100 różnych dyspozycji i zaświadczeń dostępnych poprzez bankowość internetową – bez konieczności wizyty w oddziale.

Przy projektowaniu kluczowych obszarów aplikacji, szczególnie przy przebudowie i optymalizacji spersonalizowanego dashboardu, który pozwala na wykonanie okołobankowych interakcji i dostarcza użytkownikom świeży content, Bank Pekao współpracował z zespołem UX z firmy technologicznej Efigence. Dzięki tym zmianom klient sam decyduje, w jaki sposób ma wyglądać pulpit, które funkcjonalności i elementy interfejsu chce umieścić na głównym ekranie

PeoPay w nowej odsłonie to również zmiany związane z uproszczeniem nawigacji. Klienci znajdą wszystkie produkty w jednym miejscu – w dolnym menu nawigacyjnym. Odświeżona została sekcja Płatności oraz menu „Więcej”, dostępne w dolnym pasku nawigacji. Elementy te zostały lepiej pogrupowane oraz uatrakcyjnione wizualnie. Wszystko po to, aby użytkownicy aplikacji łatwiej i szybciej mogli odnaleźć potrzebne funkcje.

Bank Pekao zapowiada również, że zastosowany zostanie onboarding (przewodnik) zmian w aplikacji. Od teraz każda nowa wersja aplikacji poprowadzi i wytłumaczy klientom wprowadzane zmiany, dokładnie wskazując i wyjaśniając poszczególne ich elementy.

Nowe rozwiązania są udostępnianie użytkownikom aplikacji PeoPay sukcesywnie od początku maja 2022 r.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao