fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ubezpieczenia

PZU: ponad 100 mln zł na nowy system

PZU wdraża nowy system informatyczny. Dokładny koszt operacji nie został podany, jednak prezes spółki, Andrzej Klesyk, powiedział, że jest to liczba dziewięciocyfrowa
- Firma nie odczuje znaczącego wpływu procesu wdrożenia nowego systemu produktowego na wyniki finansowe. Co ważne, roczne oszczędności z tytułu jego uruchomienia wyniosą 10-20 mln zł - mówi Andrzej Klesyk. Po zakończeniu procesu w 2015 r. zmniejszyć też powinny się koszty po stronie back office. - W tej chwili są one jednak trudne do oszacowania – dodał Klesyk.
System, na którym bazowało PZU dotychczas ma już 17 lat. - Planowane wdrożenie to jedna z największych takich inicjatyw na naszym rynku w ostatnich latach. Żeby skutecznie konkurować, PZU musi przejść transformację biznesowo-technologiczną.  Nowy system wesprze konkurencyjność PZU poprzez zwiększenie elastyczności i wyższą jakość danych o kliencie – powiedział Przemysław Henschke, członek zarządu PZU Życie, odpowiedzialny za IT w Grupie PZU.
Dostawcą nowego systemu informatycznego jest firma Guidewire Inc. Ma on pozwolić na lepszą obsługę klientów i usprawnienie operacji w PZU. Jak zapowiada firma, dzięki wdrożeniu możliwe będą m.in. szybkie zmiany taryfowe, a także znaczne oszczędności w zakresie produkcji dokumentacji papierowej. Zgodnie z planem wdrożenia, pilota systemu będzie przeprowadzony w pierwszej połowie 2013 r., a stopniowa migracja klientów i polis do nowego systemu zakończy się do 2015 r. W efekcie tego przez jakiś czas firma będzie ponosić podwójne koszty: utrzymania starego systemu i wdrażania nowego.
Docelowo system będzie zintegrowany z innymi na jakich bazuje PZU: systemem likwidacji szkód, hurtownią danych, systemem gospodarki własnej oraz systemem obiegu dokumentów. Jak podkreśla ubezpieczyciel, korzyści z nowego systemu odczują przede wszystkim klienci firmy oraz agenci. Dzięki niemu oferta ma być bardziej elastyczna, proces zawierania umów szybszy, a posprzedażowa obsługa umów wygodniejsza. Dzięki przejściu na elektroniczny obieg danych i dokumentów szybsze ma być tempo obsługi zapytań i wniosków klientów.
Źródło: ekonomia24
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA