fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Sylwetki

Obsługa EURO?2012 to projekt komercyjny

Leszek Hołda
PAP
Rozmowa: W obsługę teleinformatyczną Euro 2012 zaangażowanych jest obecnie aż 1,5 tys. naszych pracowników – mówi Leszek Hołda, dyrektor programu Euro 2012 w Orange Polska
Rz: Jak Orange Polska (wtedy jeszcze Telekomunikacja Polska) zdobyła kontrakt na obsługę teleinformatyczną Euro?2012?
Leszek Hołda: Wzięliśmy udział w oficjalnym procesie selekcji. Po wyborze Polski i Ukrainy jako państw, w których odbędzie się Euro 2012, przyleciała do naszego kraju delegacja UEFA, która dokonała przeglądu operatorów telekomunikacyjnych działających na lokalnym rynku. Można to porównać do biznesowego due-dilligence (przegląd organizacyjno-prawny – red.). Organizator mistrzostw sprawdzał np., jaką infrastrukturą dysponują operatorzy, by zweryfikować, czy poradzą sobie z obsługą imprezy. Co więcej, UEFA weryfikowała również stan finansowy operatorów.
Może pan zdradzić, ile UEFA zapłaci wam za obsługę piłkarskich mistrzostw Europy?
Takie informacje są poufne. Infrastruktura, którą przygotowaliśmy pod Euro 2012, m.in. najnowocześniejsza sieć światłowodowa w tej części Europy, będzie służyła nam i klientom jeszcze długo po imprezie. Połączenie tej pracy z modernizacją sieci, której właśnie dokonujemy w całej Polsce, spowoduje, że będziemy daleko przed konkurencją. UEFA, wybierając partnerów, zawsze stawia na najwyższą jakość usług i najnowocześniejsze technologie. To musi kosztować i UEFA ma tego świadomość. Z drugiej strony to twardy negocjator. Zatem rozmowy nie były łatwe, ale były zarazem niezwykle kształcące.
Ile czasu przygotowywaliście się do obsługi Euro 2012?
Na początku maja minęły trzy lata od powołania zespołu, który był odpowiedzialny za ten projekt w naszej firmie. Startowaliśmy od grupy ośmiu osób, ale już w trakcie imprezy w jej obsługę zaangażowanych jest ok. 1,5 tys. pracowników.
Nie mamy dużego doświadczenia w obsłudze tak ważnych wydarzeń sportowych, więc korzystaliśmy ze wsparcia UEFA, która ma wyjątkowe know-how w tej dziedzinie. Teraz to my będziemy mogli je wykorzystać dla naszych klientów w Polsce. W przygotowaniach posiłkowaliśmy się też doświadczeniami Swisscom, które obsługiwało mistrzostwa Europy w 2008 roku, oraz France Telecom, który pracuje przy najważniejszych imprezach rugby czy turnieju tenisowym French Open w Paryżu. Poszczególne fazy projektu zostały szczegółowo zaplanowane, opisane i zrealizowane zgodnie z harmonogramem.
Pierwsze dwa tygodnie Euro 2012 pokazują, że z nawiązką wywiązujemy się z zadania, jakie postawili nam UEFA i kibice.
Źródło: ekonomia24
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA