fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Hotele

Best Western (do)goni Orbis?

materiały prasowe
60-70 hoteli pod marką Best Western powstanie w Polsce w ciągu 5 lat, z czego 20 do końca przyszłego roku. – W ten sposób możemy stać się alternatywą dla największej sieci hotelarskiej w Polsce - podkreśla Saija Kekkonen, dyrektor Best Western na Finlandię, kraje bałtyckie i Polskę
Ta deklaracja padła wczoraj, podczas otwarcia 11. obiektu BW w Polsce, a drugiego w stolicy – trzygwiazdkowego Best Western Hotel Portos. Choć Kakkonen nie wymieniła nazwy konkurenta, podkreślając, że „to nie są zawody", mogło jej chodzić tylko o Orbis, który ma w tej chwili prawie 60 hoteli.
Orbis należy do Accor, grupy obecnej w 90 krajach i posiadającej 4,2 tys. hoteli. Dla porównania - Best Western ma dziś 4 tys. obiektów w 90 krajach. Za miesiąc zostanie otwarty kolejny hotel sieci w Polsce – Best Western Hotel Poleczki, przy ulicy o tej samej nazwie w stolicy. W ten sposób BW przekroczy plan na 2011, który zakładał 11 obiektów. Niezależni, lecz pod kontrolą
Otwarty wczoraj Portos należy do Grupy Kapitałowej PUHiT, podobnie jak otwarty przed pół rokiem trzygwiazdkowy Best Western Hotel Felix w Warszawie i działający od początku tego miesiąca trzygwiazdkowy Best Western Kraków Old Town w grodzie Kraka. – Wystartowanie w jednym roku z trzema hotelami pod zmienioną marką to było prawdziwe wejście smoka – podkreśla Andrzej Wójcik, wiceprezes zarządu PUHIT S.A. ds. rozwoju i sprzedaży. – I wymagało wielu nakładów, nie tylko finansowych. Aby zostać członkiem Best Western i móc posługiwać się tą marką, trzeba przejść dwa audyty. Pierwszy, sprawdzający, czy obiekt spełni stawiane mu wymagania i drugi, na końcu, sprawdzający, czy nakazane zmiany zostały dokonane. – Dokonujemy też corocznych, niezapowiadanych wcześniej kontroli każdego należącego do naszej sieci obiektu – dodaje Kakkonen. Sieć Best Western łączy niezależnie zarządzane, stanowiące prywatną własność hotele mid-scale pod jedną marką, zapewniając im wsparcie w sprzedaży i marketingu. – Nie wtrącamy się w zarządzanie hotelami, ale, korzystając z naszego 65-letniego doświadczenia często doradzamy, zwłaszcza mniejszym obiektom, jak zrobić dobry biznes – podkreśla Kakkonen. -Temu celowi służą też organizowane przez nas regularnie szkolenia dla hotelarzy, a także inwestycja na polskim rynku, jaką było znalezienie regionalnego dyrektora ds. sprzedaży, który ma wesprzeć hotele należące do sieci – ujawnia Kakkonen. Nie chce jednak ujawnić nazwiska osoby, która do końca miesiąca związana jest jeszcze kontraktem z inną instytucją – mamy je poznać w listopadzie. Hotel Portos ma 225 pokojów  1- i 2- osobowych, wyposażonych m.in. w bezpłatny Internet i telewizory 32-calowe, będące standardem hoteli BW na całym świecie. Co roku jednak te standardy są opracowywane na nowo, by sprostać zmieniającym się potrzebom klientów. – Staramy się nadążyć za rozwojem techniki, wprowadzając nowinki do naszych hoteli. Niektóre z nich wychodzą nawet przed szereg, oferując np. gościom tablety – informuje Kakkonen. Best Western dysponuje trzema markami: Best Western, Best Western Plus i Best Western Premier, które różnią się poziomem oferowanych usług i listą minimalnych wymogów, jakie muszą spełnić należące do nich hotele. Premier, jako marka najlepsza, wymaga od obiektu, aby charakteryzował go wyjątkowy design i historia. Tak jest w przypadku hotelu krakowskiego, znajdującego się w zabytkowym budynku, ale i hotelu Best Western Premier Hotel Katajanokka w Helsinkach przerobionego z więzienia, które znajdowało się tu przez przeszło 100 lat i zostało zamknięte dopiero w 2002 r.
Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA