Media i internet

Zelmer najefektywniejszy

Rzeczpospolita
Konkurs na najefektywniejszą reklamę rozstrzygnięty. Główną nagrodę w konkursie Effie zdobyła w tym roku kampania sprzętu Zelmera. Złote statuetki dostali też twórcy kampanii piwa Tyskie i kosmetyków Puma Create
Najcenniejsze trofeum – Grand Prix – wraz ze złotą statuetką trafiło do agencji reklamowej Red 8 Communications Group. Nagrodę wręczono na wczorajszej gali konkursu Effie Awards 2007.
Agencja zwyciężyła dzięki kampanii sprzętu Zelmera „Testy”, zgłoszonej w kategorii środki trwałe. W telewizyjnych reklamówkach zespół ekspertów z zapałem testuje sprzęt Zelmera przed wysłaniem go na sklepowe półki. Ubrani w białe fartuchy eksperci uderzają odkurzaczami o kanty mebli i na nich jeżdżą albo np. próbują zmiksować robotem kuchennym ogromne bryły masła. Złotą statuetkę w kategorii napoje alkoholowe dostały agencje DDB Warszawa i Tequila/Polska za kampanię „Flagi” piwa Tyskie – za tę, której częścią było dołączanie do gazet flag dla kibiców mundialu. Wśród domów mediowych złoto zdobył MediaCom Warszawa za kampanię kosmetyków Puma Create „Kreuj z Pumą”. W mediach ogłoszony został konkurs i nastolatki same wymyśliły opakowanie dla serii kosmetyków, a w MTV pojawił się program powiązany z akcją. Na konkursie Effie kampanie nagradzane są przede wszystkim za rynkowy efekt, jaki udało się dzięki nim osiągnąć. Polską edycję Effie organizuje zrzeszające agencje reklamowe i domy mediowe Stowarzyszenie Agencji Reklamowych.
Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny SAR, zauważa, że w tym roku Grand Prix trafiła do agencji niezrzeszonej w SAR. Organizatorzy jak co roku podkreślają, że cieszy ich rosnąca liczba zgłoszeń. – Trzeba pamiętać, że Effie nie jest konkursem nagradzającym kreację, do którego można przystąpić w ostatniej chwili. W Effie trzeba zgłosić kampanię z dużym wyprzedzeniem, a zgłaszający ją powinien mieć dobrą relację z klientem, który musi się zgodzić na udostępnienie jej wyników – mówi. Do tegorocznego konkursu zgłoszonych zostało 181 prac, nominacje dostało 81. Jurorzy przyznali 42 statuetki: trzy złote, 20 srebrnych i 19 brązowych. Od tego roku o Grand Prix nie mogą się ubiegać kampanie społeczne. Po ubiegłorocznym sukcesie kampanii „Wolność słowa na Białorusi” branża reklamowa uznała, że kampanie społeczne nie powinny rywalizować o główną nagrodę z komercyjnymi. Ranking najskuteczniejszych agencji reklamowych i domów mediowych w konkursie Effie powstaje po przydzieleniu im punktów według klucza: 1 za nominację, 3 za brąz, 5 za srebro, 8 za złoto i aż 16 pkt za Grand Prix. Wśród agencji reklamowych najwięcej punktów – 16 – zebrały w tym roku ex aequo Grey Worldwide Warszawa i Red 8 Communications Group, 14 pkt otrzymała DDB Warszawa, a 12 – agencja JWT. Najlepszym domem mediowym okazał się MediaCom Warszawa, który uzbierał 28 pkt i wyprzedził Starcom – 13 pkt.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL