Wydatki poniesione przed rejestracją firmy mogą być kosztem podatkowym

Opłaty poniesione w związku z rejestracją działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Także kupno wyposażenia przed tą datą nie wyklucza wydatku z kosztów podatkowych. Może jednak prowadzić do sporu z urzędem, czy był poniesiony w celu uzyskania przychodu
Osoby zakładające firmę mają wątpliwości, czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione przed formalnym zarejestrowaniem działalności w odpowiednim rejestrze oraz urzędzie skarbowym. Przepisy nie regulują szczegółowo tego zagadnienia. Podstawowe znaczenie odgrywa więc ogólna definicja zawarta w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof) oraz art. 15 ust 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wynika z niej, że kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wyraźnie wymienionych.Przepisy nie uniemożliwiają więc zaliczania do kosztów firmy wydatków poniesionych przed jej rejestracją. Mogą być jednak trudności z udowodnieniem, że zakupy były dokonane w celu uzyskania przychodów i w razie ewentualnej kontroli może powstać spór z urzędem skarbowym. Dlatego lepiej jest ograniczyć wydatki prze...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL