Nie dla każdego kierowcy tworzymy harmonogramy

Dla kierowców przewożących rzeczy zatrudnionych w systemach równoważnych musimy tworzyć harmonogramy
Wynika tak ze stanowiska Głównego Inspektoratu Pracy, które przedstawiliśmy w DF z 21 września br. ("Nie każdy kierowca jeździ według harmonogramu"). Zdaniem GIP rozkładów czasu pracy nie trzeba opracowywać tylko dla kierowców przewożących rzeczy zatrudnionych w podstawowym systemie czasu pracy. Przedstawiliśmy wówczas poglądy ekspertów, którzy nie zgadzają się z tym stanowiskiem. Wśród nich był Łukasz Prasołek, specjalista zajmujący się czasem pracy kierowców. Niestety, z przyczyn technicznych jego wypowiedź została opublikowana w wersji uboższej - bez autoryzacji. Dziś przedstawiamy raz jeszcze stanowisko tego eksperta, w którym omawia on problem tworzenia rozkładów czasu pracy bardziej szczegółowo niż w poprzednim numerze.Pogląd przedstawiony w stanowisku Głównego Inspektoratu Pracy jest dyskusyjny. Z art. 11 ust. 2 a ustawy o czasie pracy kierowców nie wynika bowiem, że dotyczy on wyłącznie podstawowego czasu pracy. Moim zdaniem ma on szersze znaczen...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL