Nie dla każdego pracownika trzeba tworzyć harmonogram

Sierpień 2007
Nieznane
Firmy mają obowiązek ustalania rozkładów czasu pracy. Nie zawsze jednak muszą opracowywać harmonogramy
Takie pojęcia jak: rozkład czasu pracy, harmonogram czy grafik pracodawcy często ze sobą utożsamiają. Jednak nie wszystkie z nich są równoznaczne. Sformułowań "harmonogram" i "grafik" używa się zamiennie i dotyczą tej samej instytucji, ale już pojęcie rozkładu czasu pracy nie jest z nimi zbieżne. Zdania ekspertów w tej sprawie też są podzielone.Z kodeksu pracy wynika, że rozkłady czasu pracy przedsiębiorcy ustalają w obowiązującym w ich firmie układzie zbiorowym lub regulaminie pracy. W małych firmach zatrudniających do 19 osób powinien on wynikać ze specjalnego obwieszczenia o przepisach dotyczących czasu pracy. Wszystkie te obowiązki nakłada art. 150 k.p.Rozkład czasu pracy jest więc ramowym planem pracy całej firmy. Zatrudnieni dowiadują się z niego o: - dniach roboczych i wolnych, - przerwach w pracy, - pracy zmianowej i następowaniu zmian po sobie.Przykład 1Rozkład czasu pracy w firmie budowlanej:1. Praca wykonywana jest od poniedziałku do ...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL