fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Znaki towarowe pod ochroną

Prowadzę sklep z butami sportowymi. Nie jestem autoryzowaną przedstawicielką żadnej z marek - kupuję towar od pośredników. W jakim zakresie mogę używać znaków towarowych producentów butów (np. logo Adidas, Nike)? Czy mogę umieścić znak firmowy np. na kasetonie zawieszonym nad sklepem, torbach, w które pakuję towar, czy stronie internetowej sklepu? Czy w powyższych sytuacjach mogę zamieścić zdjęcie butów, które sprzedaję, u siebie w sklepie z widocznym logo producenta?
Nie wszystkie z tych czynności są dopuszczalne pod względem prawnym. Część z nich wymaga bowiem zgody podmiotów dysponujących znakami towarowymi (czyli udzielenia czytelniczce tzw. licencji).Pierwsza kwestia dotyczy umieszczania znaku firmowego na kasetonie zawieszonym nad sklepem, torbach dopakowania towaru i na stronie internetowej sklepu. Na takie działania trzeba posiadać licencję, która najczęściej wiąże się z koniecznością wnoszenia jakichś opłat. Prawo własności przemysłowej mówi, że przez uzyskanie prawa ochronnego na znak towarowy nabywa się prawo wyłącznego jego używania w sposób zarobkowy lub zawodowy na określonym obszarze (czyli w Polsce). W ramach monopolu podmiot uprawniony może więc używać zarejestrowanego znaku towarowego, co polega m.in. na umieszczaniu tego znaku na towarach objętych rejestracją lub ich opakowaniu i wprowadzaniu tych towarów do obrotu, umieszczaniu znaku na dokumentach związanych z sprzedażą czy posługiwaniu się t...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA