Wiadomo, jak potwierdzać kierowcom okresy nieprowadzenia auta

Okresy nieprowadzenia pojazdów przez kierowców na terenie Polski mogą potwierdzać zaświadczenia wystawione według formularza unijnego, jak i tzw. żółte wykresówki. Dopuścił to Główny Inspektorat Transportu Drogowego
W ten sposób urząd próbuje uporządkować galimatias w przepisach obowiązujących firmy transportowe wykonujące przewozy międzynarodowe. Obszerniej pisaliśmy o tym w DOBREJ FIRMIE z 24 sierpnia br.Zgodnie z europejskimi przepisami kierowca powinien mieć przy sobie za okres bieżącego tygodnia i z poprzednich 15 dni:- wykresówki (elektroniczna ewidencja czasu pracy) za dni, kiedy prowadził pojazd z tachografem analogowym,- kartę kierowcy, której jest posiadaczem, jeśli prowadził pojazd wyposażony w tachograf cyfrowy,- wszelkie zapisy odręczne i wydruki sporządzone w tym okresie (art. 15 rozporządzenia EWG 3821/85).Ma także mieć zaświadczenie od pracodawcy wyjaśniające, dlaczego nie ma wykresówek za 15 poprzednich dni albo jechał autem niewyposażonym w tachograf. Wynika tak z art. 31 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (DzU nr 92, poz. 879 ze zm.). Zgodnie z nim na żądanie organu kontrolnego kierowca przedstawia potwierdzenie, dlaczego nie prowa...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL