fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lista 2000

Klucz do rynku

Michał Wrembel, dyrektor generalny spółki
Archiwum
ICT wprowadza innowacyjne produkty: np. chusteczki z kremem nawilżającym czy ręcznik kuchenny odporny na tłuszcz
Włoska grupa ITC działa na rynku papierniczym od 1952 roku. Wyrobem bibułki higienicznej zajmuje się od 1978. Był to okres, kiedy wytwarzanie luksusowej wersji tego produktu, z czystej celulozy, zarezerwowane było dla największych korporacji. Strategia ITC od początku zakładała rozwój w tym kierunku. Spółka pojawiła się w Polsce w 2004 r., wprowadzając do sprzedaży swoje papiery toaletowe, chusteczki higieniczne i ręczniki kuchenne pod znaną w Europie marką Foxy.
ITC zwraca uwagę na stałe badania technologiczne prowadzone w celu poprawienia produktu finalnego. Wylicza tu analizę nowych rodzajów celulozy, opracowywanie nowych technik wytłaczania i łączenia warstw czy badanie nowych substancji chemicznych. Pozwoliło to na zaistnienie na rynku innowacyjnych produktów takich jak chusteczki z kremem nawilżającym czy ręcznik kuchenny odporny na tłuszcz.
Firma od wielu lat, z roku na rok, poprawia swoje wyniki finansowe. Wzrostowi przychodów o 48 proc. w 2009 r., w stosunku rocznym, towarzyszył prawie czterokrotny wzrost zysku netto. Ta zdecydowana poprawa wyników finansowych zbiegła się w czasie z zakończeniem rozbudowy fabryki w ramach projektu K2 (Kostrzyn 2), który pozwolił firmie podwoić moce produkcyjne w produkcji bibułki higienicznej do 140 tys. ton rocznie. Spółka przedstawia swoje zakłady produkcyjne po modernizacji jako jedne z największych i najnowocześniejszych na świecie.
Grupa ITC kieruje się zasadą „pracujemy z głową, a nie ciężko”. Filozofia 5S, stworzona przez firmy japońskie, jest stosowana w firmie od 2005 r. Jej nadrzędnym celem jest udoskonalanie procesu produkcji i likwidacja marnotrawstwa poprzez wykorzystywanie kreatywności wszystkich pracowników.
Zdobytymi wyróżnieniami wskazują nie tylko na rozwój finansowy. Firma jest regularne zdobywcą certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” przyznawanego za kierowanie się zasadami etyki w relacjach z klientami, pracownikami i społecznością lokalną. Spółka została też wyróżniona drugim miejscem w regionalnym konkursie „Pracodawca organizator pracy bezpiecznej”.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA